Никола Илчев се занимава с електронна търговия повече от 10 години. През последните 5 години развива проекта eCommerce Academy, който предоставя качествена информация и съдържание на онлайн обществото в България.
Във връзка с отражението на коронавируса върху онлайн търговията Никола ще сподели своя опит в новото събитие на URBO - първата голяма конференция, насочена към малкия и среден бизнес в сферата на услугите след коронавируса, ще се осъществи онлайн от 2 до 4 юни. COBIZ-20: Business after the world pandemic се организира от URBO и Joker Media Rental, за да стартира дебат за икономическите и финансови предизвикателства и възможности в следващите месеци.
Новото лице на бизнеса след „корона кошмара“
Пред TOPNOVINI.BG Никола разказа, че част от онлайн бизнеса се е оказал добре подготвен за кризата. „Онлайн търговците показаха, че могат да обърат кризата в своя полза. Много от тях го наприха, като започнаха да предлагат съдържание, което да е полезно на хората, прекарващи много часове вкъщи и за които единственият прозорец към света бе компютърът или телефонът. Като създадоха много писмено и видео съдържание, те успяха да комуникират много добре силните страни на своя бизнес и на своите продукти. Те успяха да запознаят аудиторията с много свои нови продукти и така се възползваха“, посочи той.
Има и онлайн търговци, които присъстват в онлайн пространството, но не са успели да се възползват максимално. А третата група е на големите губещи. „По мои данни това е преобладаващият процент от българския бизнес – много бизнеси всъщност нямат никакво дигитално представяне, което е доста лошо от гледна точка на това, което се случи“, заяви той.
Снимка: CanStockPhoto
Никола подчерта, че след кризата голяма част от бизнеса, който не е бил в онлайн пространството, е започнал да търси възможности и начини да влезе бързо, ефективно и грамотно. „И се радвам за това, защото вече не е толкова лесно да бъдеш част от онлайн пазара, както преди десетина години, когато нещата не бяха толкова наситени от информация, предложения и оферти. Сега е доста по-трудно, изискват се много знания и не малко пари, изискват се контакти, качествени продукти и качествено съдържание. Но ми прави впечатление, че търговците подхождат с разбиране към това и са склонни да учат, да се възползват от съветите на специалисти и от колаборации с консултанти, за да направят по-ефективно своето присъствие онлайн“, посочи той.
Никола посъветва търговците да не спират да се рекламират онлайн и след края на извънредното положение. „Това, че то свърши и всички усещат по-голяма свобода, не значи, че ще спрат да пазаруват онлайн. А напротив – хората ще продължат да търсят продукти онлайн. Защото тези два месеца се отразиха на потребителите по много интересен начин – те създадоха навик у себе си, че всъщност продуктите и услугите, които използват на ежедневна база, са именно в онлайн пространството. А и ставаме свидетели на това как въпреки че мерките отпаднаха, хората все още имат нагласа за спазване на дистанция. Има опашки пред заведения и търговски обекти, които са крайно неприятни, и все по-често ще виждаме как хората ще посягат към своя мобилен телефон, за да закупят стока или услуга. Така че търговците да не спират по никакъв начин своята онлайн реклама и дигитално развитие, защото хората ще бъдат все по-дигитални“, категоричен е той.
Снимка: Pixabay
Никола сподели още, че по време на кризата най-голямо търсене е имало за домашни уреди като хлебопекарни, уреди за шейкове и смуутита и други подобни. Доста голям ръст са отчели и уредите за фитнес у дома. „Огромно търсене имаше и за всякакъв вид семейни игри и компютри, тъй като в много семейства се оказа, че имат само два компютъра, а пък са четирима души и всеки трябва да може да използва компютър“, посочи той. Търсено е било и всякакво офис оборудване, тъй като на хората изведнъж им се е наложило да оборудват дома си като офис.
По време на извънредното положение обаче пострадаха онези бизнеси, които предлагат продукти за пътуване, плаж, излети на открито и др. „Но някои от тях бяха много адаптивни и ако допреди няколко месеца са предлагали продукти за планина, които сега не се търсят, те започнаха да предлагат продукти за двора и градината, които се оказа, че се търсят, тъй като хората си стоят вкъщи“, разказа Никола.
Добави коментар