Глобалният сектор на развлеченията ще загуби 160 милиарда долара от растежа си в следващите пет години в резултат на кризата от пандемията COVID-19. Това показват данните на компанията „Ampere Analysis“, която се занимава с анализ на пазара
Въпреки че най-голямото въздействие ще се усети през тази и следващата година, растежът ще намалява всяка година през петгодишния прогнозен период, сочи "Ampere" в анализ, публикуван на уебсайта й, пише БГНЕС.
Въпреки че по-голямата част от развлекателната индустрия ще изпита негативните ефекти от пандемията, Amper идентифицира най-големите губещи.
„Рекламата е най-силно засегната, както в краткосрочен план, така и като цяло, но анализът на развлекателния сектор показва, че области като театъра и киното са пропорционално по-сериозно засегнати“, казва Гай Бисън, директор по аналитичните изследвания в „Ampere Analysis“.
Снимка: CanStockPhoto
Киното ще загуби 24,4 милиарда долара през следващите пет години, като ръстът на приходите му ще бъде по-нисък от 11 на сто спрямо предишните прогнози на "Ampere" за следващите пет години.
През петгодишния период на прогноза, секторът на развлеченията (без рекламата) ще загуби нетен ръст от 23 милиарда долара в сравнение с прогнозите преди COVID-19.
Пазарът на реклама онлайн и в телевизията е най-силно засегнатият сектор в краткосрочен план и като цяло с почти еднакво въздействие както през 2020 г., така и през 2021 г. Рекламният пазар ще загуби близо 40 милиарда долара растеж през 2021 г. и още повече през 2021 г. (43 милиарда долара). Възстановяване ще има през 2022 г., но все пак под прогнозните нива за целия период.
Тъй като затварянето на кината оказва непосредствено влияние върху приходите от кинопродукции, по-дългосрочните ефекти ще доведат до заливане от филми, които се борят за дати за излизане през следващата година. Това в крайна сметка може да доведе до забавяне на производството на филми, което ще повлияе на реализирането и разпространението на съдържание по-нататък.
Големият победител ще бъде стрийминга. Последните прогнози на Ampere предполагат, че стриймингът ще спечели 12% допълнителен ръст в приходите за петгодишния прогнозен период.
Добави коментар