Пулмолог: Обикновената маска и шал не предпазват от мръсния въздух

07:50, 17 яну 20 25 1496 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Повишената концентрация на серен диоксид във въздуха притесни гражданите на Перник през последните дни. Опасно ли е това, как може да се предпазим от този газ и има ли мерки за превенция в такива ситуации?

Пулмологът д-р Александър Симидчиев обясни пред БНТ кои са най-рисковите групи в населението, при които концентрацията на серен диоксид оказва най-негативен ефект. "За разлика от фините прахови частици, серният диоксиод е газ, той не може да бъде спрян с маска или шалче. При чувствителните хора той може да предизвика спазъм на дихателните пътища, кашлица. В групите на чувствителните хора влизат деца до 5-годишна възраст и хора над 65-годишна", уточни пулмологът.

Серният диоксид се отделя основно при горене на въглища, в Перник това е благодарение на факта, че има и топлоцентрала на въглища и в резултат на безветрието, се получи концентрация на този газ, обясни д-р Симидчиев. По думите му, при концентрация на този газ, не трябва да се излиза навън и не трябва да се диша твърде дълбоко. Газовете предизвикат оплаквания в момента, когато дишаме, но там няма такава дългосрочна вреда като при фините прахови частици, обясни д-р Симидчиев.

"За въздуха също трябва да има кодове както тези, които обявяваме за времето. В света има такива кодове. Добре е да ги има и у нас - например жълт код, само за чувствителни хора, лилав код - за всички. Властите в Перник са имали добра координация и са информирали хората навреме. Проблемът обаче е в това, че не трябва да се допускат такива случаи, а не да се информираме за тях. Когато става въпрос за фини прахови частици, сертифицираните маски вършат работа. За това мога да посъветвам хората. Обикновните хирургични маски и шалчета не могат да спрат фините прахови частици", каза още д-р Александър Симидчиев.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама