Германските джинджифилови сладки - жертва на търговските войни

22:00, 31 дек 19 / Любопитно 25 2434 Шрифт:
Topnovini

Ще могат ли американските потребители да продължат да се наслаждават на традиционните джинджифилови сладки и бисквитите Choco Leibniz, след като на храни от ЕС бяха наложени наказателни мита?

Известни германски сладкари усещат горещината, но този път тя не идва от кухнята.

Американците по традиция и този коледен сезон би трябвало да си похапват джинджифилови сладки и ядки с подправки. Всъщност е най-добре тази година да им се насладят повече от обикновено, тъй като не е ясно дали през 2020 година цялото това джинджифилово удоволствие няма да стане жертва на наказателните мита върху хранителни стоки от ЕС.

"Митата са тежко бреме за нашия износен бизнес", заяви в Хановер говорител на компанията за сладкарски изделия Bahlsen. Новите американски налози, станали част от спора за държавните субсидии в самолетостроенето, удариха тежко германските производители на сладкарски и захарни изделия, откакто бяха наложени в края на октомври. Представители на сектора, включващ популярни имена като Bahlsen и Lambertz, казват, че тази година коледната търговия е била оживена.

 Само че това е било преди влизането в сила на тарифите. Bahlsen приема САЩ като "обещаващ пазар, на който показваме продължителен растеж", отбеляза говорителят. Той не можа да посочи в цифрово изражение влиянието на вносните мита, защото договорите за доставка по принцип са дългосрочни. През новата година обаче се задават трудности, макар и все още никой да не може да остойности отражението върху цените и продажбите на джинджифиловите човечета, съобщава БТА.

Едно е ясно: "Определено ще ни засегне", допълва говорителят на Bahlsen, отбелязвайки, че компанията няма производствени съоръжения в САЩ, които биха й помогнали да устои на бурята. Преди два месеца Асоциацията на германската сладкарска промишленост (BDSI) излезе с предупреждение за митата от 25 % върху сладкишите и вафлите. "Тези наказателни мита излагат на сериозна опасност многогодишните усилия, полагани от германските производители на фини сладкарски изделия на американския пазар", предупреди асоциацията, прогнозирайки "катастрофални последици".

В търговския конфликт между САЩ и ЕС Вашингтон най-напред атакува стоманата и алуминия. Сега се е прицелил в хранителни продукти като вина, сирена, зехтин, които тясно се свързват с Европа и се ценят от мнозина от другата страна на Атлантика.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама