Компания, управлявана от дъщерята на Брус Лий, съди китайска верига за бързо хранене за това, че използва изображение на придобилия световна известното на екрана майстор по бойни изкуства без разрешение, пише БГНЕС.
Bruce Lee Enterprises на Шанън Лий обвинява веригата ресторанти Kungfu Catering Management, че използва образа на баща ѝ от 15 години в логото, без да плаща права на интелектуална собственост.
Веригата за бързо хранене отговори, че логото отдавна е разрешено от китайските власти.
"Ние сме объркани, че сме преследвани много години по-късно. Ние активно изучаваме случая и се готвим да реагираме", казват от компанията в изявление, публикувано в китайската платформа Weibo, подобна на Twitter.
Според китайския интернет портал sina.com, Шанън Ли призовала Kungfu Catering Management незабавно да спре да използва образа на баща ѝ, да изясни в рамките на 90 дни, че няма нищо общо с Брус Ли, и да изплати обезщетение от 210 милиона юана (30 милиона щатски долара ).
Базираната в Гуанчжоу верига от ресторанти, известна като Real Kung Fu, е основана през 1990 г. От 2004 г. нейното лого има изображение на тъмнокос мъж в бойна стойка от кунг-фу, който прилича на Брус Лий.
Основателят на веригата заяви, че има над 600 магазина в цялата страна, с обща стойност на активите от над пет милиарда юана, според китайските медии. Компанията е сред топ 10 на компаниите за бързо хранене в Китай миналата година в списък, издаден от Асоциацията на китайската кухня.
Bruce Lee Enterprises в Лос Анджелис се занимава с организиране на реклама и разрешаване на използването на образа на Брус Лий и има за цел да поддържа жива мощта на експерта по бойни изкуства, показа официалният уебсайт.
Шанън Лий, която пое компанията от майка си, участва в опазването на наследството на баща си от около две десетилетия.
Добави коментар