Пенсиониран служител на НСО коментира катастрофата, при която автомобил блъсна 14-годишно момче на столичен булевард.
„Примерно водиш някакъв вип, примерно министър, и го извиква премиерът на спешна среща или нещо от тоя род, но дори и в този случай на червено не можеш да минеш със скорост. Трябва да спреш, да се огледаш, ако няма някой да минава, тогава да пресечеш, именно това ти дава правото на специален режим на движение”, разказва Стефан Мадев пред bTV.
Акцент на деня: НСО под прицел
„Минаването в по-особени ситуации, особено на червено, ти поемаш един вид риск, защото си виновен при всички случаи, ако се случи ПТП, независимо, че си със специален режим. В градски условия има специфика – отстояния при спиране на светофар, да можеш да се измъкнеш и да се евакуираш евентуално”, обяснява бившият служител от НСО.
Според него обаче напоследък подборът на качествени служители е занижен. „Самият подбор за водачи е сведен до категория С, а преди години само с Д и С можеше. Преди много години, много голям подбор имаше на кадри шофьори, защото и заплащането беше по-добро. Сега при това заплащане трудно се намират кадри, специално при водачи на специализирани автомобили”, смята Мадев.
Борисов с упрек към НСО: Информацията им била некоректна
Бившият служител на НСО е бил шофьор на властта от 1984 до 2006 г. В неговия автомобил са се качвали президентът Георги Първанов, вицепрезидентът Блага Димитрова и премиерът Жан Виденов.
„Возех президента на републиката и се пенсионирах с 608 лева последна заплата. Това е 2006 г., след това направиха едно почти двойно увеличение. Едни 1000 лева сигурно взимат, но не всички. То един обикновен шофьор да иде в някаква система, дето се вика, ще взима повече от 1000 лева”, смята той.
Добави коментар