Съвети как да опазите талията си по новогодишните празници

08:00, 28 дек 19 / Здраве 25 1541 Topnovini
1

За да не напълнявате по празниците и да хапнете вкусно, можете да замените традиционните новогодишни лакомства с по-полезни аналози. Ето няколко прости съвета от руския диетолог Елена Соломатина, цитирана от БГНЕС.

Според нея цялата вреда на празничната вечеря е, че тя се състои от многокомпонентни ястия, повечето от които са мазни, солени, прекалено пикантни или сладки. Лекарят отбеляза, че на празничната трапеза мнозина ядат пълни чинии от няколко ястия едновременно, което създава трудности за храносмилателната система.

Експертът препоръча да заменим вредните съставки в любимите си ястия със здравословни. По-специално, в руската салата тя посъветва да се слагат повече яйчен белтък и по-малко жълтък, използвайки йерусалимски артишок вместо картофи и замествайки наденицата или пушената шунка с парченца варени пилешки гърди. Освен това тя съветва на трапезата да има по-голямо разнообразие от леки зеленчукови и плодови салати, за които не са необходими мазни сосове.

Специалистът обръща внимание на печеното свинско, без което мнозина не могат да си представят новогодишната трапеза. "Заменяме свинското месо със заешко или пуешко месо. Накисваме го с горчица и го поставяме във фурната", съветва лекарят. Според нея това ястие ще угоди както на вкуса, така и на грижата ни за талията.

Диетологът припомня, че можете да наддадете на тегло заради любовта към десертите. Не е нужно обаче да ги изоставяте напълно по време на празниците. Вместо това лекарят съветва да се откажете от сметановите и шоколадови торти и мусове, заменяйки ги с подсладено цедено кисело мляко. Тя одобрява и сладолед, сорбета и „пъстри” плодови салати за празничното меню.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани

Анкета

Как се предпазвате от грипа?

Всички анкети

Моля, изберете един от посочените отговори

Резултати 37 гласа

Гласуването за дадена анкета е възможно веднъж на всеки 24 часа.