39% от българите смятат, че у нас може да се прави успешен бизнес. Това показват данните от проучване на изследователски център „Тренд”. То е реализирано в периода 2-10 юли, 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ сред 1000 души на възраст 18+.
34 на сто са на обратното мнение, а 24% не могат да преценят. Оказва се, че потребителите почти не знаят кои продукти са най-изнасяни от страната.
Те определят като такива киселото мляко, сиренето и маслодайната роза. Липсват обаче примери от машинната индустрия и производството на електроника. 59 на сто от анкетираните искат имената на фирми да се споменават свободно в новинарските блокове на телевизиите. Обмислят се и законови промени в тази насока.
„Твърде често чуваме за българския бизнес от криминалните хроники, а не от успехите, които са постигнали”, поясни пред Нова телевизия Димитър Ганев от изследователски център „Тренд”.
„Има огромно разминаване между това какво е в представите на обществото за развитието на българския бизнес и това какво сочи статистиката”, Васил Велев, председател на АИКБ.
„Не всяко споменаване на фирма е лошо нещо, напротив, когато става въпрос за добра новина би трябвало да се споменава името”, каза още Тома Биков, член на парламентарната комисия по култура и медии.
Данните са от проучване на „Тренд”. То е реализирано в периода 2-10 юли, 2019 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ сред 1000 души на възраст 18+.
Добави коментар