Директорът на ДАЗД за отнемането на деца: На лъжа, повторена 100 пъти, хората започват да вярват

09:10, 10 окт 19 25 2142 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

„От няколко месеца получаваме разнопосочни сигнали, че се злоупотребява с името
на Държавната агенция за закрила на децата (ДАЗД) и на социалните служби.
Някои хора разказват на други хора, че социалните целенасочено ще отнемат деца. На една лъжа повторена 100 пъти, хората започват да вярват”, обяви в интервю за bTV директорът на ДАЗД д-р Елеонора Лилова по повод психозата в различни райони в страната след слухове, че социални работници ще извеждат деца от семействата.

Лилова уточни, че не може да каже кои са провокаторите, това е работа на службите, които вече разследват причините за създалата се ситуация.

Прокуратурата и ГДБОП не проверяват служител на МО за паниката сред родителите в Сливен

Директорът на ДАЗД напомни, че агенцията няма правомощия да отнема деца – в нея работят експерти, които подготвят документи и политики. Когато получат тревожни сигнали за деца в риск, ги подават на Агенция „Социално подпомагане”.

Правителството видя политическа намеса във фалшивите новини за отнемане на деца

За Националната стратегия за детето, около която също имаше голямо напрежение, Лилова уточни, че до края на годината действа настоящата стратегия и засега няма приета нова, която да действа от 2020 г. Според нея е хубаво да има такъв документ, но е по-важно да се спазват действащите закони, които закрилят децата. Важно е също да има доверие в институции, защото недоверието доведе до тази ситуация, уточни директорът на ДАЗД.

Борисов: Чудовищна лъжа е, че държавата взима деца

За изоставеното бебе в столичния кв. „Люлин”, което беше открито снощи тя знае, че е добре и за него се грижат в дом за медико-социални грижи. По думите й оставената бележка бебето да се предаде на социалните означава, че има хора, които знаят, че социалните работници всъщност се грижат за децата.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама