Учени пресъздават парфюма на Клеопатра отпреди две хиляди години

19:20, 13 авг 19 / Любопитно 25 2121 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Екип от археолози и парфюмерийни експерти са създали аромат, за който твърдят, че е бил равнозначен на Шанел №5 за онези далечни времена и вероятно е бил използван от последната кралица на древен Египет Клеопатра, съобщава „Таймс”.

Легендата гласи, че когато Клеопатра се отправила към Тарсус, за да се срещне с Марк Антоний, тя заляла пурпурните платна на своя кралски златен кораб с достатъчно количество парфюм, за да може ароматът да се усети далеч преди да достигне брега.

Рецептата за пресъздадения аромат е резултат от разкопки и задълбочени проучвания на обекта Тел ел-Тимаи, северно от Кайро, в продължение на десетилетие на екип археолози от Университета на Хавай.

Градът, познат в древен Египет с името Тмуис, е основан около 4500 г. пр.н.е. и е бил дом на най-известните парфюми, наречени Мендезийски и Метопийски.

„Това е бил най-цененият парфюм в древния свят”, твърдят археолози. 

Египетски археолози откриха реликви, принадлежали на Клеопатра

Основата на аромата е смирна, смола, извлечена от трънливо дърво, открито в Африканския рог и Арабския полуостров. Съставките включват още кардамон, зехтин и канела. Полученият парфюм е по-плътен и по-лепкав от съвременните аромати, почти като зехтина и създава силен, пикантен аромат, който е по-дълготраен от днешните смеси.

„Каква тръпка е да помиришеш парфюм, който никой не е помирисвал от 2 000 години насам и, на който може би Клеопатра е ухаела“,  казват археолози.

Въпреки това, Манди Афтел, парфюмерист в Бъркли, Калифорния, която през 2005 г. помогна за възпроизвеждането на аромат, използван за ароматизиране на мумия на дете, заяви, че е по-вероятно Клеопатра да е имала собствена фабрика за парфюми и собствен аромат.

„Не мисля, че някой знае със сигурност какво е използвала“, добавя тя.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама