ЦГМ ще спестява над 130 хил. лв. годишно от паркирането в „синя” и „зелена” зона

15:33, 05 авг 19 25 1542 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в “синя” и “зелена” зонa в София от септември и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали финансовите си разходи.

По този начин ЦГМ ще сключва договори директно с мобилните оператори, които ще са за срок от 5 години. Общата прогнозна стойност на поръчката е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период.

Екипът на ТОПНОВИНИ потърси за коментар изпълнителния директор на ЦГМ Христиан Петров, който заяви, че по този начин дружеството ще спестява над 130 хил. лв. на година.

Той посочи, че за 2018 г. приходите от „синя“ и „зелена“ зона при плащането с SMS-и са над 12,6 млн. лв.

„Средно можем да резюмираме – 13 млн. лв. на година. Един процент от тази сума означава 130 хил. лв. Това със сигурност ще бъде спестено като разход на ЦГМ на годишна база. Тази сума може да бъде и повече, защото максималната стойност на договора, който ще бъде сключен с мобилните оператори, е 12,1%. Така че процентът може да бъде и по-нисък и съответно ще спестим повече пари“, подчерта Петров.

Спестените средства ще бъдат използвани за изграждане на тротоари и строене на паркинги.

„Тази година вече имаме възможност да изградим тротоари за сума от 2 млн. лв. А първият паркинг, който изгражда ЦГМ и ще бъде завършен през септември, се намира на метростанция „Васил Левски“, заяви Петров.

За клиентите на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама