Пътниците в метрото във Виена не харесаха идеята на местните власти за ароматизирани композиции, целяща да подобри условията на сутрешното им пътуване до работа, съобщава АФП.
Виенчани се чудят на какво да им ухае метрото
Четири аромата – включително „енергизиращ“ грейпфрут и „отпускащ“ пъпеш , бяха тествани в мотрисите по две от метро линиите в австрийската столица през юни.
Компанията за обществен транспорт Wiener Linien обяви, че се отказва от идеята за аромати в метрото. Резултатите от проучването са показали, че 21 000 души от общо 37 000 пътници, участвали в онлайн анкетата, не са одобрили ароматизираните мотриси.
„Искаме да се уверим, че пътниците се чувстват комфортно в обществения транспорт“, заяви съветника по екологията в кметството на Виена Ули Сима.
По време на тестовете ароматите са били пускани в композициите през вентилационната система. От четирите предложени обаяния миксът от грейпфрут, зелен чай, лимон и сандалово дърво е бил най-популярният.
Общественият транспорт във Виена се използва от 2,6 милиона души дневно и е известен със своята ефикасност и достъпна цена.
Почти половината от живеещите в австрийската столица пътуват с годишна карта за 365 евро, която беше въведена през 2012 година и им позволява да използват цялата градска транспортна мрежа.
Броят на хората, притежаващи подобна карта, надхвърля броя на регистрираните автомобили във Виена, твърдят властите. Миналата година компанията оператор на метрото забрани консумацията на храна в мотрисите, след като пътници се оплакаха от лошата миризма на кебап и дюнери, които се консумирали от някои от пътниците.
Добави коментар