Джани Версаче и сестра му Донатела са създатели на една от най-великите модни империи. Пенелопе Крус и Едгар Рамирез са техните прототипи в най-завладяващата и сърцераздирателна телевизионна сага. Инспирирани от тях, влизаме зад кулисите на продукцията и реалния живот на едно от най-интересните семейства в световния шоубизнес.
Често го чували още преди да го видят – с приглушения баритонов глас в лъскавите апартаменти на парижкия хотел „Риц“ или с гръмкото ехо надолу по мраморните неокласически коридори на двореца „Via Ges12“ в Милано. „ДО-НА-ТЕ-ЛА“ би изрекъл той, докато преминава през лабиринт от маси с шевни машини, наблюдавайки екипа от шивачки надвесени над ефирните нашивки с камъни „Swarovski“, покрити с тюл и коприна, препускащи пластове тъкани през безмилостния ритъм на порещите шевни машини.
„Джани! Джани!“ - те биха обърнали лицата си, за да погледнат с благоговение към майстора Джани Версаче, италианският дизайнер, който е убит на 50-годишна възраст пред своето имение в Маями Бийч „Casa Casuarina“. Той е обичан както от своето семейство, така и от служителите си - често семейството му било част от екипа - и множеството модни редактори, модели, клиенти, които се издигали до висините му. Джани e моден дизайнер, но неговият свят е неговата професия, той наистина разбира какво прави и как да е част от шоубизнеса.
Той нарушава правилата на френската висша мода, представяйки в колекциите си, свързани с вериги рокли и дънкови ризи, съчетани с топчести рокли на басейн на върха на хотел „Риц“. Той променя разбиранията за мода, отваряйки свой бутик на ултра-традиционната „Via Gesu“ и поканвайки знаменитости от висок ранг като Мадона, Елтън Джон, Тупак Шакур на първи ред. Джани налага новите културни разбирания за „супермодел“, изпращайки Линда, Кристи, Наоми, да маршируват по неговия моден подиум до темпераментния дух на Джордж Майкъл и клипа на песента му „Freedom”.
През 90-те години Версаче е кралят на модата. Дори принцът на Уелс се появявал на неговите партита след ревюта. Ричард Аведон заснемал рекламните си кампании, а принцеса Даяна носела роклите му.
Джани Версаче бил обсебван от новостите, но се вдъхновявал от античността. Логото му е главата на древната „Медуза“, а всички етикети и пазарски чанти съдържат гръцкия фриз, вдъхновен от родния му град Реджо Калабрия, някога древногръцка колония.
Изкуство, музика, театър, танци и различни класически скулптури, това са вдъхновенията на Версаче, без значение дали е около езерото Комо, Маями или Милано. Той се вдъхновявал от византийските мозайки , триизмерните произведения на Александър Калдер и най-вече от блясъка на сестра си Донатела, която е негова доживотна муза и съветница.
Той проектира сценични костюми за концертите на Тина Търнър и балетите на Морис Бежар. В своите водещи бутикови магазини във „Faubourg St. Honoré“ и „Пето Авеню“, Джани е изложил известните творби на Франк Стела и Джулиан Шнабел. Щамповал и известните поп-арт творби на Анди Уорхол, върху своите рокли. Той намерил начин да колаборира образи на пънк-рок групата „Sex Pistols“ с визията на Елизабет Хърли щамповани върху рокля, заедно с гигантски златни щифтове.
„Мисля, че отговорността на дизайнера е да се опита да руши правила и бариери“, споделя Джани Версаче. „Аз съм като Марко Поло, той пътешества и смесва култури“. Версаче не следва никакви правила, когато поема тази роля в живота си, италианската мода била много рискован бизнес, особено за дете от работническа класа от юг. Във време, когато СПИН и хомосексуалност се споменават изключително рядко, Версаче публично разкривал своята сексуалност. Преди всичко, той бил мил и любящ към своето семейство. В края на всяко свое шоу, той се спирал и благодарил на всеки модел.
Страстта на Версаче за живот и работа, е нещото, което превръща трагичната и преждевременна смърт в сюрреалистична. Всъщност е странно да се приеме фактът, че Джани Версаче не е тук през последните 20 години, за да бъде свидетел на начина, по който неговата смесица между рок и величие, определят днешната култура на най-големите знаменитости.
Добави коментар