Какво искат мъжете

20:40, 22 юли 19 / Любопитно 25 1114 Шрифт:
Topnovini

Често, когато жена прави подарък на мъж, тя се спира на една от многото т.нар. джаджи, с които силният пол по презумпция си "играе". Гаечните ключове и бормашините също са често срещан вариант.

Много често обаче универсалният подарък за мъж е някакъв вид козметика. И това не е никак изненадващо, защото отдавна тенденцията е мъжете да се грижат за външния си вид, да търсят специализирани продукти и не просто да се интересуват от новите неща, а задълбочено да търсят иновациите в козметиката. А причините са комплексни.

От една страна, силният пол иска да привлича вниманието към себе си с добре поддържан външен вид. Последният влияе директно на самочувствието, белег е и за социалното положение. Ето как кръгът се затваря и мъжкият интерес към козметични продукти нараства. А в предпочитано място за такива покупки - и от жените, търсещи подарък, и от мъжете - се превръщат специализираните магазини и дрогерии.

От друга страна, световните козметични компании разширяват все повече гамата си от продукти, насочена към мъжете. Отдавна изцяло мъжките серии не са една и две, и в тяхната устойчивост във времето няма нищо странно.

"Интересно е, че през последните години този сегмент от търговията с козметични стоки се разшири и в нови категории. Например, навлязоха бои за коса, предназначени само за мъже, продукти за грижа за лицето и брадата, за обезкосмяване и много други", казва Георги Търнев, управител на dm България. Точно комбинацията от увеличеното търсене и предлагането води и ръст от около 20% в потреблението на мъжки козметични продукти.

Какво търсят мъжете

Логичен, но и доста интересен, въпрос, отговорът на който е доста лесен. Най-отпред в подредбата седят продуктите от типа рол-он и стик, защото нито един мъж не иска изпотяването да го изложи.

Второто място също не е изненада - тук седят продуктите за бръснене. Интересно е, че според Георги Търнев системите за бръсне са на път да детронират от първото място еднократните самобръсначки.

Естествено че за всичко е виновна брадата, защото именно нейното поддържане - във всичките ѝ възможни дължини, се превърна в ритуал през последните три-четири години.

Затова и в dm все по-търсени стават и уредите за оформяне на брада като гребени и тримери, но и продуктите за почистване, блясък и мекота, както и специални бои за брадата.

Но колкото и модерно да е мъжете да пускат и оформят брадите си, все още има останали традиционалисти. За тях пък са многото улеснения на електрическите самобръсначки и тримери, с които се постига както гладкото бръснене, така и ефекта на тридневната брада.

Разбира се, и в традиционното има иновации, защото тези уреди вече се използват както за сухо бръснене, така и за мокро, когато сме под душа.

Подобна мултифункционалност се търси и в измиващите продукти. Затова и силният пол очаква да може да използва душ-гела си и като шампоан, и като почистващ гел за лице. И понеже индустрията се вслушва в исканията на пазара, отдавна е дала на съвременния мъж всичко, от което има нужда.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама