Алкохолът в Европа вече ще има етикети за калориите

15:36, 04 юни 19 / Здраве Сподели в: 25 964 Topnovini Автор: Topnovini
1

Европейските производители на спиртни напитки обявиха планове в етикетите на продуктите им да бъдат включени броя на калориите и съставките в напитките – част от усилията на предприятията и регулаторните органи за по-здравословен начин на живот.

Алкохолните напитки са освободени от правилата на ЕС за етикетиране, които са в сила за всички други храни и напитки.

Европейската комисия обаче призова сектора да излезе с план за саморегулиране на фона на общия интерес за по-здравословни навици на хранене и пиене.

Европейската организация на потребителите BEUC заяви, че когато Европа е изправена пред криза на затлъстяването, съдържанието на калории в етикетите на алкохолните напитки е необходимост.

Търговският орган „Spirits EUROPE“, който представлява национални организации и мултинационални компании, заяви, че е подписал съвместен меморандум, в който секторът на спиртните напитки се е ангажирал „да предоставя информация за калориите в етикета, заедно с пълен списък на съставките и подробна информация за продукта“. Споразумението не обхваща вино или бира.

Съвместният меморандум беше подписан от 31 национални организации и шест еднолични производители - Диаджо, Перно Рикар, Моет Хенеси, Реми Коантро, Бакарди-Мартини и Бийм Сантори, съобщава БГНЕС. Италианските Кампари, Браун-Форман и Едрингтън, всички членове на "Spirits EUROPE", не подписаха меморандума.

„Това е важен ангажимент, който покрива голяма част от европейската индустрия за алкохолни напитки“, каза Кристиан Порта, президент на „Spirits EUROPE“ и управляващ директор на „Pernod Ricard“.

Етикетирането трябва да влезе в сила в рамките на шест месеца през декември 2019 г.

Етикетите ще дават информация за енергийни стойности на 100 милилитра, както и за стандартни напитки, но също и за „препоръчително количество” - нещо, по което индустрията на спиртни напитки е запалена поради по-малките мерки, използвани за уиски, джин или водка.

Според схемата меморандумът предвижда всяка една на четири бутилки, пуснати на пазара в ЕС, да включва енергийна информация в етикета до края на 2020 г. След това се очаква количеството на бутилките да се повиши до 50% и 66% съответно до края на 2021 и 2022 година.

Поддръжниците ще работят по първоначалната рамка с Комисията за наблюдение на въздействието и ефективността, като годишно се планират две срещи за преглед на постигнатия напредък.

Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани