Учени опровергаха популярна теория за произхода на човека

19:00, 22 май 19 / Любопитно Сподели в: 25 240 Topnovini Автор: Topnovini
1

Учени от Чикагския университет заключиха, че Хомо сапиенс не произхожда от австралопитеците седиба, съобщи БТА. Като най-вероятни прародители на съвременния човек са посочени австралопитеците афаренсис, станали известни от фосилите от Луси.

Специалистите са създали генеаложка карта на 28 двойки от различни видове хоминиди и потомците им, като взели под внимание възрастта на първите открити фосили. В един-единствен случай вкаменелостите от прародителя се оказали по-стари от тези на неговия потомък - при Хомо еректус и еволюиралия 100 000 - 200 000 години по-късно от него Хомо антесесор. При това е известно, че австралопитеците седиба са с 800 000 години по-млади от най-ранните фосили, свързани с рода Хомо.

Учените стигнали до извода, че ако видът е просъществувал около 0,97 милиона години, вероятността вкаменелост от него да е по-млада от предполагаемия му потомък е 0,9 процента. Това е възможно, ако първоначалният вид съществува след отделянето на нови еволюционни клони от него.

Някои специалисти смятат, че именно това се е случило с австралопитеците седиба. Новите данни обаче показват, че тази вероятност е съвсем малка. По думите на учените, Луси и роднините й са най-вероятните прародители на човека сред известните досега древни хоминиди.

Но остава и вероятността основните прародители на човека да не са открити. Резултатите от изследването са публикувани в Ars Technica.

Сподели в:
Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани