Седем начина да подобрите настроението си на работа

11:20, 14 май 19 / Любопитно 25 325 Topnovini
1

Средностатистическият човек прекарва почти 100 хиляди часа от живота си в работа. Това неотменно задължение, което повечето от нас имат, в много случаи може да доведе до сериозни здравословни, психически и емоционални проблеми. На работа се сблъскваме с всякакви трудности, проблеми с шефове и колеги, невъзможни срокове, високи нива на стрес. Лошото ни настроение и негативна нагласа в такива моменти нарастват.

Но лошото настроение не е безобидно. За да изпаднем в него, телата ни са произвели високи нива на стресови хормони, които рушат здравето ни по всевъзможни начини. В такива случаи дори е трудно да се отърсим от това настроение след като си тръгнем от офиса, а го пренасяме у дома и в отношенията си с близки и приятели.

Най-доброто, което можете да направите, за да не се стига до влошаване на настроението на работа, (защото винаги има и ще има какво да ви ядоса и огорчи в офиса, където и да сте) е да не допускате то да ви поглъща.

Как да се предпазите от лошото настроение и как да го контролирате, когато ви връхлети? 

Вземете си кратка почивка за малка разходка 

Когато усетите, че напрежението се надига във вас, отделете си 5-10 минути за съвсем кратка разходка. Вярвате или не, движението потушава напрежението и помага за намаляване нивата на повишилия се в организма стрес.

Изглеждайте кратко забавно видео 

Да се разсеете за кратко също винаги помага. Ако в момента сте се спречкали с колега или шефът ви се е развикал за някаква грешка, поемете си дълбоко дъх, сложете слушалките си и се посмейте вътрешно. Забавните видеа и смешни картинки помагат за намаляване на тревожността и стреса в тялото. Споделете видеото или снимката с приятел. Това ще ви усмихне още повече.

Подредете бюрото си

Изследванията показват, че разхвърляното бюро и облепеният в крайни срокове монитор повишават нивата на стрес в организма, влошавайки здравословното състояние. Дори да не ви се струва да е така, тялото страда от безпорядъка. В даден момент стресът ще се натрупа прекомерно и ще ви се отрази. Затова винаги отделяйте по няколко минути за подреждане на работното място и разчистване на ненужните предмети.

Пуснете си ведра музика 

Няма нищо по-лековито от музиката за добро настроение. Различните хора се влияят от различен стил музика, така че не е задължително да си пуснете нещо забавно, ако не е вашето. Просто си пуснете любимия изпълнител и се абстрахирайте от напрежението в офиса. Това наистина помага.

Поговорете с колега 

Всеки има своя приятел на работа. Те са ни необходими, за да се справим със стреса и постоянното напрежение. Разговорите с приятели на работа помагат за преодоляване на трудните моменти и изпускане на па́рата.

Намерете смисъла в работата си

Всеки от нас работи, но не всеки осъзнава смисъла на онова, с което се занимава. Много често се оставяме на проблемите и несъвършенствата в професиите и работните си места без да си даваме сметка какво влияние оказваме върху другите с работата си.

Когато се абстрахирате от всичко негативно, свързано със задълженията ви на работа, несъвършенствата на фирмата или организацията, за която работите, ще успеете да „видите“ и добрите страни, заради които си струва да обичате работата си.

Започнете да търсите друга работа

И след като претеглите позитивите и негативите на вътрешната си везна и откриете, че вече наистина ви е писнало, просто започнете да търсите нова работа. Промяната в крайна сметка е добро начало на нещо ново, което ще ви кара да се чувствате по-добре.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани