Британският супермодел Наоми Кемпбъл призна, че понякога в кариерата се е сблъсквала с проблеми, породени от цвета на кожата й, съобщи вестник „Индипендънт”, предаде БГНЕС.
Тя разказа, че в „една държава” са спрели реклама с нейно участие заради расистки предразсъдъци. „Тя (модната индустрия) още не е балансирана. Станах лице на нова рекламна кампания, но ми казват, че в една държава няма да покажат фотографията заради цвета на моята кожа”, оплака се 48-годишната моделка.
Според Кемпбъл, макар модната индустрия да е станало много по-толерантна към цветнокожите хора, предстои й още дълго да се развива, докато достигне пълно равноправие на расите. „Сега бих искала да видя как пред (цветнокожите) модели се откриват същите възможности и те получават същите хонорари”, призна тя.
Супермоделът смята, че това може да стане само, ако в индустрията биват въвлечени повече африкански модели.
През юни 2018 г. испанския марка за бельо и бански Oysho пусна бански с изображения на маймуни. Банските бяха представени от тъмнокожо момиче. Нещо повече, цял бански с яркозелени тропически багри получи наименованието „Маймуни в джунглите”.
Добави коментар