Няма сблъсък между Google и Apple при игровите конзоли

11:48, 26 мар 19 / Любопитно 25 735 Николай Облаков

През последната седмица и Google и Apple обявиха нови игрални платформи. Когато два от технологичните гиганти обявят подобни услуги в кратък период от време, очакванията обикновено са за директен сблъсък на конкуренти.

Случаят обаче е друг.

 

Какво е Apple Arcade?

 



Apple Arcade е гейминг услуга, която ще бъде налична тази есен за цялата екосистема на Apple – iPhone, iPad, Mac и AppleTV, по същество надграждаща комбинацията между Game Center и App Store.

Платформата ще платена без допълнителни такси и микротранзакции и според събитието на Apple ще включва игри, които „не са налични на никое друго мобилно устройство“ – включително 100 нови и ексклузивни.

 

Какво е Google Stadia?

 



Google Stadia е съвсем друга услуга, насочена към т.нар. „основни“ (core) игри – т.е. тези, с които сте запознати от персоналния си компютър, xbox и playstation. Новото тук е, че става дума за „streaming“ на заглавията. Накратко – няма значение какъв хардуер притежавате вие, тъй като „тежката работа“ се извършва изцяло от сървърите на Google – сигналите от контролното устройство (клавиатура, мишка, геймпад) се предават към датацентровете, които „рисуват“ (rendering) игралната среда, а възпроизвеждането се прави на вашия дисплей – PC, TV, дори android телефони. Единственото, което ви е необходимо е стабилна интернет връзка, без значение каква видеокарта или процесор притежавате.

Подобни опити са гейм стрийминг са правени и преди – с неуспялата платформа OnLive. Макар все още да е в ранен етап на разработка, услугата на Google е сериозно начинание и има всички изгледи да успее, с оглед ресурсите на компанията.



Защо няма пряк сблъсък?

Защото Apple Arcade е насочена към съвсем друг пазар – този на мобилните игри. Макар той да става все по-голям с всяка изминала година (особено в Китай), а вече сериозни разработчици като Blizzard да обявяват игри за него (Diablo: Immortal) все пак той далеч не се покрива с този на PC или конзолните игри.

Сблъсъкът на Google (този път) не е с Apple а най-вече с Microsoft и Sony с техните игрови конзоли Xbox и PlayStation, чиито нови итерации се очаква да бъдат обявени това лято. Потенциалът на гейм стрийминга е огромен, най-вече с това, че премахва нуждата от специфичен хардуер. Дали наличната към момента мрежова технология, може да го реализира все още е под въпрос, но „титулярите“ на конзолния фронт има за какво да се притесняват.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!