Вижте как да балансирате храненето си след зимата

10:50, 10 мар 19 / Здраве Сподели в: 25 468 Topnovini Автор: Topnovini
1

В навечерието на Великденските пости и пред прага на пролетта, как да балансираме храната си след зимата? Специалистите са категорични, че ключът е рационалното хранене, витамините и двигателната активност. 

Пролетта е най-подходящият сезон да се справим с излишните килограми. В новия хранителен режим менюто трябва да е разнообразно, а в него да преобладават сезонните зеленчуци.

За да намалим ефекта от пролетната умора, трябва да консумираме храни, богати на желязо и витамини, съветват специалистите.

доц. д-р Дарина Найденова - диетолог: Зеленолистните основно зеленчуци, тъй като те биха могли да ни помогнат по-бързо да влезем във форма. Това са храни, които нямат много калории, освен това са много богати на важни вещества, витамини и минерали, които ще ни накарат да се почувстваме по-тонизирани, с повече енергия, даже с по-добро настроение.

Първата стъпка към свалянето на килограми е приемането на течности преди хранене.
доц. д-р Дарина Найденова - диетолог: Аз съветвам винаги, когато имаме чувство за глад, да пробваме да изпием една чаша вода, ако ни мине - да не ядем.

Последните дни на зимата обикновено съвпадат с Великденските пости. Тези разтоварващи за организма дни обаче са полезни само, ако животинските продукти бъдат заменени с растителни храни, богати на белтъчини.

доц. Найденова: Добър източник на хранителен белтък са различните видове ядки. Също така различните бобови култури - боб, леща грах, нахуд. Тук най-често се прави грешка да се заменят разнообразните животински ястия и продукти само с тестени храни.

Специалистите съветват още, след приключването на Великденските пости да се върнем към нормалното си хранене като плавно включим в менюто всички хранителни групи.

Сподели в:
Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани