Как може да се преодолее недоверието между НПО и бизнеса?

09:09, 21 юли 18 25 366 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

От началото на годината ТОПНОВИНИ разказва в поредица материали за проекта "ИНТЕГРИРАНЕ НА ПОЛИТИКИТЕ ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА В ДНЕВНИЯ РЕД НА ОБЩНОСТИТЕ".

Част от проекта са поредица от семинари, в които се провеждат редица обучения за формиране на лидерски качества и успешна комуникация за налагане на еко политики.

Вчера започнахме да представяме част от изводите от семинарната част на проекта, свързани с провалът в комуникацията, характерен за представителите на политически сили.

Повече информация за проекта можете да откриете на официалната му фейсбуук страница.

 

Досега ви разказахме как може да се преодоле пропастта между НПО и местните общности, а днес ще обърнем внимание на още една от стъпките в тази посока. Изводите и решенията са част от комуникационната стратегия по проекта.

 

Недоверието между НПО и бизнеса е огромно, заради натрупан негативен опит. В най-голяма степен обаче, нежеланието за комуникация се опира на емоционални възприятия, стереотипи и клишета, налични и у двете страни. Ако има нещо, което би могло да разбие тези стереотипи, това е персоналната комуникация. Ето защо е необходимо създаване на устойчива платформа за редовни срещи между представители на двата сектора. 

Такива инициативи могат да се случват под формата на конференции, кръгли маси, дискусии. Адекватното популяризиране на тези срещи, както и на резултатите от тях, постепенно ще доведе до включване на повече и различни участници, а това ще разшири перспективите от идеи и възможности пред НПО и бизнес едновременно. Наред с това ще разкрие нови икономически възможности за местната общност. 

Икономическите възможности пред общините на Северното Черноморие не са единствено в земеделието, туризма и производството на енергия от ВЕИ. За да се разкрият нови възможности обаче е необходимо включване на хора с нов поглед, а за целта е нужно отваряне към света. Активното участие на местната власт в тези процеси от една страна ще повиши доверието към нея, а от друга ще изглади работните й процеси по отношение на НПО и бизнес.

Инициатори и партньори по тази точка могат да са местна администрация, национални институции, НПО, браншови организации.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Още по темата

Реклама