Как да се наспиваме по-добре

14:10, 27 фев 19 / Здраве Сподели в: 25 780 Topnovini Автор: Topnovini
1

Всеки от нас поне веднъж в живота си е имал период, в който не е успявал да се наспи добре. Често будене през нощта, трудно заспиване и още по-трудно събуждане. Тези проблеми се отразяват не само на външния ни вид, но и на здравето ни. Проблемът е комплексен, а коренът му може да се крие в редица фактори. Ето и няколко съвета как да регулираме съня си, за да се чувстваме по-добре:

1. Спрете отлагането на алармата

Формулата: „Само още 5 минути още“ всъщност е много по-вредна за нас, отколкото предполагаме. Времето между алармите е прекалено малко, за да може тялото да се успокои. Дори напротив – мозъкът ни е „нащрек“ за следващото прозвъняване на алармата и така денят започва с ненужна доза стрес. По-добре още при първия сигнал за събуждане, колкото и да ни е трудно, да станем веднага от леглото.


2. Ограничете достъпа на домашния си любимец до леглото

Проучвания показват, че 63% от притежателите на домашен любимец не успяват да се наспят през нощта, докато той спи на леглото до тях. Макар да са пухкави, топли и меки кучетата и котките не ви помагат да заспите. По добре за всички би било да оставете пухкавите си приятели да спят в собствено легло близо до вашето.

3. Не си наваксвайте пропуснатия сън наведнъж

Често срещана грешка е да компенсираме пропуснатия сън от предната вечер, спейки повече на следващата нощ. Този модел, обаче, може да се окаже много по-вреден за нас, отколкото предполагаме. По този начин тялото се обърква и се получава така наречената „банка за сън“ – вземаш от съня си днес, за да наваксаш след това часовете загубен сън.

4. Спете в помещение с по-ниска температура

Усещането да се завиеш в топлото легло под дебелата завивка е незаменимо. Спейки в по-топло помещение от 18 градуса, обаче, нанася щети по работата на мозъка. Много високите температури пречат на мозъка да заспи, а ако отоплението е включено през цялата нощ, има вероятност въздухът в стаята да се изсуши. Оттам следват проблемите с буденето през нощта, както и хъркането.

5. Лягайте си по едно и също време

Не всеки от нас може да си позволи всяка вечер да си ляга по едно и също време. Ежедневието ни е динамично, изпълнено с куп ангажименти и отговорности, все пак е хубаво да внимаваме с часа, в който си лягаме. Научете се да следите в колко часа заспивате. Тялото ви ще си изгради навик и с времето само ще ви показва кога е време за сън.

Сподели в:
Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани