Четири съвета, с които да не преяждате

18:00, 03 мар 19 / Здраве Сподели в: 25 419 Topnovini Автор: Topnovini
1

Преяждането или похапването на определени храни следобед или късно вечер са лоши навици, с които е трудно да се разделите. Прекомерното ядене всеки ден не само, че причинява повишаване на килограмите, а и може да е предпоставка за развитието на хронични заболявания. В един момент човек се върти в един кръг и му се струва доста трудно да промени начина си на живот, но истината е, че му липсва желание за промяна, пише tialoto.

Ето 4 начина, с които ще спрете да преяждате и ще започнете по-здравословен режим:

1. Хранете се по график

Ако имате много работа, не яжте на бюрото, непосредствено до компютъра. Това, че задачите ви притискат, както и молбите на колеги, могат да ви пришпорят и вие да изядете всичко без да дъвчете достатъчно. От друга страна, ако нямате време да излезете до стола, рискувате да напълнеете и се натъпчете с вредни храни като чипсове, кроасани, кифлички или солети, които да погълнете на крак.

Според резултатите от 24 проучвания, хората, които не се хранят по график и често прекъсват яденето си заради странични неща, са склонни да поемат повече калории. Затова когато решите да ядете, оставете работата и мобилния настрани, изключете телевизора.

2. Не елиминирайте всички любими храни

Някои диети ограничават твърде много. Не е нужно постоянно да сте на хранителен режим. Просто внимавайте с количествата. Не се ограничавайте от всичките си любими храни, просто когато ви се дояде нещо любимо, например шоколад, си вземете едно парченце, а не изяждайте цялата опаковка. Ако се опитате въобще да не ядете какаовото изкушение, рискувате да се ограничавате в продължение на седмици, а после да прегрешите с цял шоколад, което е по-фатално. Най-важното е да приемате по-питателна храна.

3. Калориен калкулатор

Следенето на калориите е един от начините да се храните по-балансирано. Ако приемате по-малко от тях, наблегнете на храни, богати на диетични фибри и пиете достатъчно вода, ще насърчите топенето на мазнините. Също така може да си вземете везна, с която ще имате по-точна представа какво количество храна поглъщате.

4. Намалете стреса

Стресът е един от факторите, водещ до нездравословно хранене и преяждане. Хроничният стрес увеличава нивата на кортизола – хормон, който увеличава апетита. Ето защо при раздяла, проблеми в семейството или на работата, човек се чувства зле и яде, за да се успокои, но това само му вреди. Йога, упражнения сред природата, техники на дишане, отглеждане на цветя, слушане на музика и масажи са едни от най-ефективните начини за избавяне от натрупаното напрежение.

 

Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани