В България стойността на безконтактните трансакции около Свети Валентин нараства значително за последните три години – с 2015% спрямо 2016 година, пише Investor.
Това отчита годишният Mastercard Love Index, който включва анализ на кредитни, дебитни и предплатени картови трансакции за период от три години между 11 и 14 февруари 2016-2018 година.
В глобален мащаб се наблюдават увеличение от 76% на трансакциите на Свети Валентин за периода от 2016 до 2018 година. Делът на безконтактните плащания у нас е нараснал от 1 на 9% от 2016 насам. Сантименталните разходи на българите са се повишили с 37% от 2016-та, а цялостният им брой – с 52%. Онлайн плащанията за покупки скачат с 82% от Свети Валентин 2016 до Свети Валентин 2018.
През 2018 глобалните данни на Mastercard показват, че хората планират подаръците си – 28% от покупките за Свети Валентин са направени на 11-ти февруари, а през 2017 година 27% от трансакциите са направени в празничния ден.
В сравнение с практиката у нас, глобалният потребител избира да пазарува точно в Деня на любовта, но това не означава, че се спира на традиционни или скучни подаръци. Данните показват 7-процентно повишение на покупките на рози и подаръци под формата на цветя. Голям брой потребители се спират на подаръци като бижута, а броят на техните покупки нараства с 8%. По-романтичните от нас избират подаръци пряко свързани с личностните предпочитания на своите любими. Според статистиката покупките на книги и музикални записи са се повишили с 41%.
Ресторантите са сред най-предпочитаните локации за празнуване у нас по брой направени трансакции в заведения, който се е повишил със 70% през последните три години. Още по тематаДве трети от българите пазаруват с карти в мрежата най-малко веднъж месечно
Влюбените стават все по-щедри според количеството на максималната похарчена сума – 52% ръст от 2016 до 2018 г.
Пазаруването следва разпространения напоследък тренд да си подаряваме преживявания вместо предмети. Приятната почивка в хотел застава начело в списъка с подаръци за Свети Валентин. Според данните безкешовото плащане в хотели нараства с 31% за периода от три години, а общият разход на празника се повишава с 26%. При транспорта също има увеличение – 13% ръст за 2018 г. Българите харчат все повече за цветя – 178% спрямо 2016 г. В периода 2016 – 2018 г. любимите ни избират да подаряват бижута все по-често.
Европейците харчат с 30% повече в периода около Свети Валентин през 2018-а в сравнение с 2016-а.
„Проучванията на нашата компания разкриват, че потребителите в цял свят все повече предпочитат да вложат средствата си в приключения и изживявания, споделени с техните любими, пред традиционните материални подаръци, дори когато избират да направят покупката в последната минута“, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.
Използването на безконтактни технологии за подобряване скоростта на трансакциите се е повишило със значителните 229% в сравнение с достигнатите 193% през 2016 в глобален мащаб, където България застава на челни позиции. Стойността на безконтактните трансакции е нараснала с 2015% от 2016 година насам. Не е изненада, че именно това е предпочитаният метод за плащане, особено при наличните възможности за безконтактни плащания в повече от 9 милиона локации в 114 държави.
Добави коментар