Разходите на хърватските потребители за подаръци за Деня на влюбените - Свети Валентин, се повишават все повече с всяка изминала година, сочи проучване, цитирано от агенция Хина.
От 2016 до 2018 г. харчовете за празнично пазаруване са нараснали с 55%.
Ръстът при купуването на цветя е от 72%, а продажбите на бижута за празника са се увеличили още повече - със 76 на сто, показва проучването. В него са анализирани плащанията, осъществени около 14-ти февруари с кредитни и дебитни карти или предплатени трансакции.
Изследването показва, че хърватите изглежда отдават предпочитание на преживяванията вместо на материалните неща, като например предпочитат да харчат за вечери в ресторанти вместо да купуват подаръци.
Разходите за вечеря навън са нараснали с 34% в разглеждания период, а тези за престой в хотел са се повишили с 48 на сто.
Плащанията по карта за покупка на подаръци са нараснали с 45%.
Добави коментар