Ето как ДНК влияе на брачните ни отношения

19:00, 12 фев 19 / Любопитно 25 853 Шрифт:
Topnovini

Някои хора се интересуват от финансовото положение на обекта на своите желания, други от образованието му, а трети - каква зодия е и дали са съвместими според хороскопа. Вероятно обаче не ни и идвало на ум, че гените могат да окажат много по-голямо влияние върху една връзка от тези фактори.

Според ново изследване, хора, които са генетично идентични близнаци, отглеждани отделно един от друг, оценяват по подобен начин качеството на своите бракове. Това води учените до извода някаква връзка между гените и любовта.

Гените са сегменти от ДНК-то, които формират дадена черта в характера или външността на човек. Гените приемат различни форми, които учените наричат алели. Такива алели се наследяват и от двамата родители и образуват генотип.

Акцентът на изследователите на връзката между любовта и гените пада върху гена, който е рецептор на окситоцин - OXTR. Този хормон често се нарича хормонът на любовта и се смята, че играе съществена роля върху нашите любовни взаимоотношения и емоционалното привързване. Той се отделя както при секс, така и при раждане и кърмене.

Затова генът, който регулира окситоцина, се смята за отговорен за това как приемаме и как се привързваме към околните. Той се свързва и с доверието, общителността, емпатията и други качества, които са важни за една любовна връзка, пише Daily Mail.

Изводите за връзка между алелите, генотиповете и тяхното разположение с подкрепата и любовните взаимоотношения са доказани чрез събеседвания и генетични изследвания на участниците в тях.

Ние не бихме могли да докажем, че нашият партньор не ни разбира и подкрепя, защото нещо в гените му диктува подобно поведение. Но, все пак, добре е да имаме едно наум, че може да не се държи така целенасочено, а просто да е в неговата природа и да няма как да се преборим.

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама