Кои храни подобряват растежа на косата?

16:00, 13 окт 18 / Здраве 25 1625 Шрифт:
Topnovini

Само за месец косата расте с около 1,25 см, а за година – с близо 15. Много са факторите, които оказват отрицателно влияние върху нея.

Има най-различни козметични средства и хранителни добавки, предназначени за насърчаване растежа на косата. Преди да прибегнете до тях, пробвайте да приемате повече прясна храна, богата на витамини и минерали. Ето няколко предложения:

Яйца – те са източник на протеин и биотин, които са важни за здравето и растежа на косата. Дефицитът на тези две хранителни вещества причинява косопад. Космените фоликули са изградени предимно от протеини, ето защо допълнителната им консумация е толкова полезна.
Биотинът, който се съдържа в яйцата, има съществено значение за производството на протеина кератин, който също подобрява здравината на косъма и засилва растежа.

Плодове – имат много полезни съставки, които стимулират растежа на косата. Например ягодите са богати на витамин С, който подпомага производството на колаген и помага за усвояването на желязо – два фактора, важни за оптималното здраве на косата. Освен това въпросният витамин има антиоксидантни свойства. Той предпазва фоликулите от увреждането, причинено от свободните радикали. Също така тялото използва витамин С за производството на колаген, който укрепва косъма.

Спанак – пълен е с фолиева киселина, желязо и витамините А и С. Всички те стимулират растежа на косата. Витамин А помага на жлезите на кожата на главата да произвеждат себум – естествена мазнина, която хидратира скалпа и поддържа здрав косъма.

В 30 грама спанак има 54% от препоръчителната дневна доза на витамина. В зеленолистниязеленчук също има голямо количество желязо, което помага на червените кръвни телца да доставят по-голямо количество кислород до клетките. Това подобрява метаболизма и насърчава растежа, докато недостигът на желязо води до косопад.

Мазна риба – сьомгата, херингата и скумрията имат хранителни вещества, които могат да подобрят растежа на косата, ако се консумират по-често. Те са отлични източници на омега-3 мастни киселини, които са свързани с растежа на косата. Проучвания показват, че приемането на добавка, съдържаща омега-3 и омега-6 мастни киселини, както и антиоксиданти, намалява загубата на коса и увеличава плътността на косъма.

Тези риби са и чудесен източник на протеин, селен, витамините D и B хранителни вещества, които също не са без значение за здравината на косата.

Сладки картофи – голям източник на бета-каротин. Тялото превръща това съединение във витамин А, а той се грижи за здравето на косата. В един среден сладък картоф (около 114 грама) има достатъчно бета-каротин, който да осигури над четири пъти дневните ни нужди от витамин А.

Авокадо – вкусен и питателен плод, пълен със здравословни мазнини. Съдържа още витамин Е, който може да стимулира растежа на косата. Едно средно голямо авокадо осигурява около 21% от препоръчителната дневна доза за веществото.

Витамин Е предпазва кожата на главата и скалпа от оксидативния стрес. От друга страна есенциалните мастни киселини в авокадото са важен градивен елемент за клетките. Техният недостиг може да причини косопад, пише tialoto.bg

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама