НАСА откри воден лед на повърхността на Луната

21:00, 21 авг 18 / Любопитно 25 1043 Шрифт:

Учени откриха доказателства за повърхностни депозити от замръзнала вода в кратери на южния и северния полюс на Луната, където никога не пада пряка слънчева светлина, съобщи в. "Индипендънт".

Повечето лед е на места, където температурата никога не надвишава минус 157 градуса Целзий, предава БТА.

Замръзналата вода един ден може да се използва за пиене в лунна база, или от нея да бъде извличан кислород, както и водород за ракетно гориво.

Откритието е направено с данни от инструмента на НАСА за минераложко картографиране, който беше на индийския космически апарат "Чандраян-1" през 2008 г.

Предишни изследвания показаха възможни признаци за повърхностен лед на южния полюс на Луната, но според специалисти тези измервания може да са в резултат от рефлективност на пръстта.

"Открихме преки и категорични доказателства за изложен на повърхността воден лед на лунните полярни региони" - написаха изследователите в статия, публикувана от сп. "Протоколи на националната академия на науките".

Учените от Хавайския институт по геофизика и планетология са измерили светлината, разпръсната през материала, за да потвърдят наличието на лед по начин, невъзможен досега.

НАСА определи като ключова стъпка в дългосрочния план за завръщане на Луната изучаването на разпределението на леда на лунната повърхност и как е попаднал там.

Китайската и европейската космическа агенция също предвиждат бъдещи мисии до Луната с възможно създаване на лунна база.

Ключови думи