Крайната цел на всяка компания е да ни продаде продукти, който не сме имали намерение да купим. Триковете, които се използват са толкова, че дори и най-внимателните падат в капана, пише сайтът Bright Side. Ето някои от най-разпространените уловки, с които ни манипулират.
Безплатни разядки и мезета
Всички се радваме, когато ни дават нещо безплатно. Но истината е, че докато хапвате солените ядки, които са ви донесли, е много по-вероятно да си поръчате втора бира. А от разядките, разбира се, се огладнява.
Цветът на храната
Цветът на храната също може да ни накара да я купим. Дори и да не се добавят оцветители, има други трикове. Например производителите на портокалов сок подобряват цвета, като добавят до 10% сок от мандарина, както и пигмент от портокалова кора, тъй като тези съставки не се водят изкуствени оцветители.
Размерът на опаковката
Може би сте забелязали, че количеството в опаковките, които сте свикнали да купувате в супермаркетите намалява, но цената остава същата.
Ефектът на лявата цифра
Много цени в магазините завършват на ,99. По същество няма разлика между 2,99 и 3,00 лв, но клиентът най-вероятно ще купи по-евтиния продукт, не защото ще спести една стотинка, а защото лявата цифра оказва влияние върху начина, по който възприемаме цената като цяло.
Производителят определя сроковете на годност по свое усмотрение и в много случаи продуктът е годен за консумация и след изтичането на този срок. Така много храна, която все още е годна, отива в боклука, а ние отиваме в магазина, за да купуваме още от същото.
Добави коментар