За някои хора с увреждания обличането не винаги е лесна задача. Вкарването на копчето в илика, обличането на риза или дори закопчаването на дънките може да се окаже доста трудно с текущата селекция дрехи по магазините.
И въпреки факта, че почти 20% от хората в САЩ страдат от физическо увреждане, повечето модни марки в страната игнорират техните нужди в своите проекти.
67-годишният Томи Хилфигър е един от първите дизайнери, който още през 2016 г. създаде впечатляващата Adaptive Collection - колекция детски облекла, в която бяха включени специфични детайли като магнитни бутони, регулируеми дръжки, велкро-закопчавания и други.
Две години по-късно Хилфигър реши да пусне на пазара и специално модифицирани дрехи за мъже и жени с увреждания, така че да улесни максимално обличането им и да направи модата по-достъпна и за техните нужди.
Рекламни лица на адаптивната колекция, която беше пусната за продажба в сряда, са редици известни и вдъхновяващи личности с увреждания от САЩ като параолимпийската звезда в бягането Джереми Кембъл, параплегичната танцьорка Челси Хил, шеф-готвачът аутист Джеремая Джоузи и мотивационната говорителка и моден блогър Мама Какс.
"Приобщаването и демократизацията на модата винаги са били в основата на ДНК-то на моята марка", заяви Хилфигър в изявление за CNN. "Тези колекции продължават да се базират на тази визия, давайки възможност на възрастните с по-различни физически способности да изразяват себе си чрез модата", заяви още той.
Добави коментар