Текилата става все по-известна в Америка, както сред обикновените граждани, така и сред звездите, като се превръща в питие, което изразява и силни политически възгледи.
Съгласно Съвета за дестилирани спиртни напитки в САЩ от 2002 г. насам продажбите на текила са се увеличили със 121%.
Една от причините за нарастването на интереса към нея е, че богатите и известните американци вече приемат текилата като питие, което успешно замества шампанското и виното.
Джордж Клуни, Джъстин Тимбърлейк и Пи Диди са известни фенове на напитката, като дори създават свои собствени марки.
Несъмнено, текилата е чудесно питие, но нарастващата ѝ популярност в САЩ е свързана с действията от страна на президента Доналд Тръмп.
"За някои американци пиенето на текила - вид мескал, направен от синьо агаве в определени райони на Мексико, е начин да сигнализират за несъгласие с политиката на Доналд Тръмп, който се опитва да издигне "стена" между Съединените щати и Мексико", пише New York Times.
Кампанията на Тръмп спрямо Мексико кара Джон Рексър, основател на марката за алкохолни напитки Ilegal Mezcal, да създаде линия от тематични стоки с образа на Доналд Тръмп. Тях Рексър използва за набиране на средства за различни организации, насочени към образование, неформална младежка и имиграционна реформа, репродуктивни права на жените и други.
Поради факта, че е голям производител на текила, Джон Рексър провежда и протест с пиене, наречен "Шот за Доналд", с който дарява по два долара за всяка снимка на закупена бутилка с марката Ilegal Mezcal, заедно с хаштаг #AShotAtDonald.
Добави коментар