Цветът на автомобила издава характера на собственика му

17:00, 21 яну 18 / Любопитно 25 561 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Американският инженер, предприемач и основател на компания "Форд" - Хенри Форд, навремето заявил, че клиентите могат да избират какъвто цвят автомобил им харесва, стига да е черен.

Всъщност предпочетеният цвят е отражение на характера на неговия собственик и житейската му нагласа, твърди Анджела Райт, експерт по психология на цветовете. Райт е консултирала редица компании, сред които и "Форд".

"Цветът е универсален език и влияе върху редица всекидневни избори, независимо дали купуваме дрехи, боядисваме къщата си или търсим нов автомобил. Макар често да е несъзнателен, изборът на определен цвят разкрива специфични черти на характера ни", казва Анджела Райт.

Вижте какво според Райт "издават" най-предпочитаните 10 цвята за техните собственици?


Черен

Черният цвят е индикатор за мощ, сила, елегантност. "Ако карате черен автомобил, хората ви приемат насериозно. Черното не е емоционален или "дружески" цвят. Собствениците на такива возила са уверени и не се стремят да впечатлят никого. Черният цвят също така е защитен - обгърнати от него, индивидите се чувстват в безопасност", казва Анджела Райт.

Сив

Макар да е смятан за "леко мрачен и депресиращ", сивият цвят е предпочитан от по-зрели шофьори, които нямат какво да доказват и за които не е проблем "да се слеят със заобикалящата среда". Често в по-тежки времена инстинктивният избор пада именно върху сивото.

Бял

Собствениците на бели автомобили обикновено са придирчиви и трудно може да им се угоди. Без да влагат излишни емоции, те държат всичко да е подредено и чисто.

"Белият цвят е безкомпромисен. Посланието на притежателя на такъв автомобил често е "Има си граници. Не ме доближавай!" В някои случаи белите возила са индикатор, че собствениците им се опитват да прикрият характера си", обяснява Райт.


Син

Шофьорите на сини автомобили обикновено са надеждни хора, на които може да се разчита. "Едва ли има човек, който да не харесва цвета на небето и морето. Изборът на возило в такъв цвят показва, че собственикът е спокоен, интелигентен, здравомислещ", отбелязва специалистката.

Сребрист

Сребристи коли обикновено карат хора, които искат да изглеждат "готини" и преуспели. "Сребристото е неутрален цвят - сиво, но с повече блясък. Сребристият автомобил издава симпатичен човек, по-скоро обикновен, но копнеещ за малко по-луксозен живот, без да е прекомерно натрапчив".

Червен

Червените возила не са за свенливи хора. Техните собственици са ярки личности, обикновено мъже, които са силни, енергични, пълни с живот и искат да се открояват от тълпата. Неслучайно червеното е цветът на колата, с която желае да се състезава всяко момче - "Ферари".

Червеният цвят стимулира, ускорява пулса, повишава кръвното налягане. При избора на автомобил той се свързва не само с оживление и възбуда, но и с агресия и взискателност. „Често собственикът на такова возило иска да покаже "кой е шефът", казва Анджела Райт.


Зелен

С асоциацията, която буди с природата, зеленият цвят разкрива спокоен, уравновесен собственик на автомобил, традиционалист, индивид, неподвластен на модните тенденции.

Оранжев

Притежателите на оранжеви автомобили обикновено са "слънчеви" индивиди с положителна житейска нагласа, които обичат да се смеят и забавляват.

Бронзов

Собствениците на автомобили с бронзов цвят, както и в нюанси като кафяво и бежово, обикновено са пестеливи и разумни хора. Пред "наблъсканите" с всевъзможни джаджи съвременни возила те предпочитат сигурните и надеждни автомобили.

Жълт

Притежателите на жълти автомобили най-често са млади хора или индивиди, запазили младежкия си дух, и с добро чувство за хумор.

"Жълтото е цветът на егото, оптимизма и самоувереността. Возилото в такъв цвят "крещи", че собственикът му е жизнерадостен, иска да се откроява и обикновено не се интересува какво мислят другите за него", казва Анджела Райт.  

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама