Откриха нов вид динозавър, живял на територията на Румъния

19:15, 25 ное 22 / Любопитно 25 2296 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Международен екип от палеонтолози откри нов вид динозавър, живял на сегашната територия на Глобалния геопарк на ЮНЕСКО Хацег в Румъния, съобщиха от Букурещкия университет. Става въпрос за вида Transylvanosaurus platycephalus, което буквално означава „плоскоглаво (плоско) влечуго от Трансилвания“, съобщава Букурещкият университет.

Този растителнояден динозавър е живял преди около 70 милиона години и е наречен по името на района, където са открити вкаменелостите, казва екипът, ръководен от палеонтолога Феликс Аугустин от университета в Тюбинген.

Откритите кости на части от черепа дават нова представа за еволюцията на европейската фауна малко преди изчезването на динозаврите преди 66 милиона години. Динозавърът е бил дълъг около 2 метра, ходил е на два крака. Тялото му е било малко, както и при други динозаври, открити на територията на румънския регион Хатег, известни като „динозаври джуджета“,  съобщава bTV.

„Ограничените хранителни ресурси в тези части на Европа по онова време са довели до намаляване на размера на тялото на тези животни", казва палеонтологът Феликс Аугустин.

Трансилванозавърът е живял на един от многото острови на архипелага заедно с други динозаври джуджета, крокодили, костенурки и птерозаври.

За огромна изненада на изследователите най-близките роднини на новия вид динозавър са живели в днешна Франция, което повдига въпроса как той е населявал „острова на динозаврите джуджета“, който тогава е обхващал територията на Трансилвания.

Екипът, в който участва и сътрудник от Факултета по геология и геофизика на Букурещкия университет, е открил костите на черепа на динозавъра през 2007 г. в коритото на река в геопарка. Районът Хацег е едно от най-важните места в Европа по отношение на откриването на гръбначни животни от Късния кредов период. Там досега са идентифицирани общо 10 вида динозаври.

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!