Арнаудова: Шофьорът и фирмата, ремонтирала пътя, са виновни за трагедията край Своге

15:36, 18 апр 19 / Крими 25 581 Topnovini
1

''Установен е механизма на настъпване на ПТП-то. Вина носи водачът на автобуса. Ако той се е движел с 40 км/ч е нямало да навлезе в насрещното движение, независимо от пътната настилка и метеорологичните условия. Затова, че не се е движел с тази скорост е допринесъл за тежкото ПТП'', каза говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

Обвиниха 7 души за катастрофата край Своге, трима са ексшефове в АПИ

Взети са 9 проби от настилката и са дадени за изследване в лаборатория. Пътната настилка е била с много лошо качество.

Не са спазени множество нормативни актове, а неспазването им е довело до смъртта на 20 души.

''Собственикът и изпълнителен директор на ''Трейс - София'', надзорникът на строежа и началникът на асфалтовата база са нарушили задълженията си'', допълни Арнаудова.

По думите й последният слой на асфалтовата смес не отговаря на изискванията за това как трябва да е съдържанието на смесите. Сложени са по-евтини компоненти.

''Глосов е получил много сигнали за това, че пътят е лош и има проблеми. От полицията в Своге са изпращали сигнали за катастрофи вследствие на лошия път, но Глосов не е предприел действия за незабавен ремонт. Той е изпратил писмо до ''Трейс'' да отстранят нередностите'', каза Арнаудова.

Мярката за неотклонение на изпълнителния директор на ''Трейс'' е 15 000 лева гаранция, на бившите шефове в АПИ- 10 000 лв., а на останалите по 2 000 лева.

''Не само строителите, но и стопаните на пътя са си позволили безстопанственост. Били са подписани и документи с невярно съдържание, за които ''Трейс'' са знаели. Има експертиза на подписите. Ще бъде извършена експертиза за това колко е спестила ''Трейс'' с влагането на некачествени материали'', каза Арнаудова.

Тя допълни, че не е проследено качеството и ремонта на пътя. В документацията мантинела липсва, строителите са я поставили, но тя не отговаря на изискванията. Трябвало е да бъде подсилена със стоманени елементи, защото по пътя преминават тежкотоварни камиони.

155 свидетели са разпитани, извършени са 10 огледа и 46 експертизи, но това не е краят на разследването.

''И двамата бивши членове на АПИ са отговаряли за този ремонт, знаели са какви са банковите гаранции. Искали са да спестят тези 2 млн. лева на ''Трейс'', твърди Арнаудова.

В понеделник ще бъде повдигнато обвинение на още едно лице - директор на дирекция в АПИ, който е трябвало да следи ремонта на пътя. С него обвиняемите стават 8, като тук влиза и шофьорът на автобуса.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани