Дани Каназирева: Пловдивчани очакват нови разписания, нови автобуси и нови линии
07:22, 17 сеп 15 / Политика
25
445
Шрифт:
Пловдив има все по-некачествен и все по-скъп транспорт.
Цените на преференциалните карти бяха увеличени от 14 на 16 лв. В договорите за автобусните линии няма изисквания за висок екологичен клас, както и климатизация, а по някои линии се движат коли на възраст над 20 години. Общината намали броя на автобусите и хората висят по спирките. Интервалите на повечето автобуси в определени периоди са разтегнати до повече от 15-20 минути. Все още има цели квартали с неуреден градски транспорт. Маршрутите се одобряват от мнозинството в Общинския съвет, без допитване до хората, без проучване на отделните райони.
Незавидното състояние на обществения транспорт в Пловдив има и допълнително негативно измерение.
Пловдивчани дишаме най-мръсния въздух в Европа
Високата замърсеност с фини прахови частици си има обяснения. Градският транспорт е едно от тях. Защото:
Все още по улиците ни се движат над 20-годишни автобуси, а екологичният тролейбусен транспорт беше ликвидиран. От друга страна транспортната схема е сгрешена - в обедните часове се движат празни автобуси, а в пиковите моменти те не достигат и хората чакат дълго по спирките. Качествен и достъпен градски транспорт ще накара повече хора да го използват, а това ще донесе и позитивен ефект върху чистотата на въздуха. Втората причина са непрекъснатите задръствания в натоварените часове. Проблемът е в старите светофарни уредби и в липсата на ефективно регулиране. Постоянно ставаме свидетели на дълги опашки и изнервени шофьори, шумни клаксони, форсиране и отново червен светофар. Това е всекидневие за пътуващите по улиците на Пловдив. Третата причина е пясъкът, който се насипва през зимата по тротоари, спирки и подлези. Не на последно място е липсата на места за паркиране, което води до безразборно спиране в зелените площи и разнасяне на калта от колите.
Решенията на „Съюз за Пловдив“ за транспорта:
Подобряване на градската транспортна схема след подробен и обективен анализ. Проучване на пътникопотока и идентификация на зоните, в които автобусите са недостатъчни или изобщо ги няма. Увеличаване на броя на автобусите с предимство в часовете, когато ученици и работещи отиват или се прибират от училище или работа. Повече часове работа за градския транспорт – от по-рано сутрин до по-късно вечер, събота и неделя и почивните дни. Преференциални пакети на по-ниска цена „една карта-няколко линии“ за работещите пловдивчани. Намаляване на цената на месечната карта за пенсионери на възраст над 67 години от 16 лв. на 8 лв. Прекратяване на договорите за старите автобуси, въвеждане на задължителна климатизация в автобусите и условия за хора с увреждания. Допълване в договорите на изисквания за минимален екологичен клас евро 4. Строг контрол в спазването на разписанията. Създаване на т.нар. „зелени вълни“, съобразяване на светофарните уредби със спецификата на района с цел регулиране на трафика. Изграждане на буферни паркинги в широк център с ниска цена за престой – 0,50 лв. за час – по подобие в София с цел да бъдат атрактивни за ползване от хората и да разтоварят „идеалния“ център.
Тези решения не изискват финансиране, а единствено промяна на транспортната схема, съгласуване с хората, за да е удобна за тях, промяна в договорите с превозвачите и строг контрол в изискването за качество и спазване на разписания, е категорична Каназирева.
Още от „Политика“

Ученици разкриват тайните на египетските пирамиди
14:57, 07 фев 25 /
Електрохолд отвори първия си клиентски център в Пловдив
14:55, 20 апр 24 /
Незабравимо и бляскaво парти беляза една година glo™ в България
14:58, 13 ное 23 /
Интегрираният проект за водите на град Пловдив продължава своята реализация
09:05, 30 мар 23 /Последни новини

На 12 август Сливен ще отбележи Международния ден на младежта
09:14, 11 авг 25 / Регионални новини
Защо изкуственият интелект няма място в киното
18:35, 09 авг 25 / Idealisti
Отвъд сцената: Как имерсивните технологии променят живите концерти
18:00, 08 авг 25 / Idealisti
Добави коментар