Томислав Дончев: Пловдив има уникалния шанс да се превърне в марка

13:37, 03 сеп 15 25 578 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
"Няма универсален сценарий за успешно развитие, написан в някакъв учебник, който да следвате. Сценарият трябва да бъде написан тук, защото вашият път е само ваш." Това заяви заместник министър-председателят по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев в обръщението си към участниците в бизнес форума "Пловдив 2020 - какво е нужно за развитието на индустрията, културния туризъм и инвестициите".

До голяма степен какво е бъдещото развитие на Пловдив зависи от държавата, но в още по-голяма степен зависи от вас, от местния бизнес, подчерта вицепремиерът. Според него в Пловдив всички базисни предпоставки са налице - и историческите дадености, и транспортната обезпеченост.

"Много е важно да се фокусираме върху връзката между бизнес и образование и да се стремим към устойчив растеж, който е невъзможен без производство и индустрия. Това, което дава фундамент и позволява на икономиката да оцелее в кризисни времена, е именно индустрията. Когато говорим за нови форми на професионално обучение, включително и дуалната система, това няма как да се случи само ако някой чиновник от Министерството на образованието напише наредба или пък само с отделени от държавата средства. Без зряло и осъзнато участие на бизнеса този процес е обречен на неуспех", подчерта Дончев.

Европейските фондове, които често се прехвалват като единствен източник за успех, ще са основен инвестиционен ресурс на държавата поне до 2023 г., припомни вицепремиерът. По думите му от изключителна важност е да се извлече максимумът при използването на този финансов ресурс.

Пловдив в това отношение още се учи, смята Дончев. Той подчерта, че само преди 3-4 години привлечените европейски средства в Община Пловдив са били около 10 млн. лв., което по думите му е нищо. В момента те са над 80 млн. лв., което е значително по-добре, но трябва повече.

Наред с това публичният сектор и бизнесът трябва плавно да търсят алтернативи. "Само мерки в сферата на икономиката не са достатъчни и затова трябва да прибавим малко култура. Не става дума само за културните индустрии, които Пловдив има уникален шанс да развива покрай избора си за Европейска столица на културата през 2019 г., а за самоусещането, за самочувствието от това, че нещо е произведено тук, в този град. В това отношение Пловдив има уникален шанс да се превърне в марка. И това трябва да се използва", категоричен бе Дончев.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама