"Съюз за Пловдив" внесе подписка срещу велоалеята на бул. "Княгиня Мария-Луиза"
12:59, 02 сеп 15 / Политика
25
579
Шрифт:
"Целият квартал е на крака, никой не може да приеме аргументите защо тук трябваше да се осакати трилентовият булевард, който вече заради велоалеята е с две ленти, едната от които изцяло е заета от паркиралите коли", заяви Каназирева. По думите й проектът за велоалеята в частта между църквата "Света Петка" и бул. "Източен" изцяло на нормативните изисквания и създава предпоставки за катастрофи.
С подписката живеещи и работещи в района пловдивчани настояват кметът Иван Тотев да спре изграждането на велоалеята, защото тя пречи на движението на натоварения булевард.
Гражданите считат, че общината трябва да преразгледа проекта за велоалеите в частта на бул. "Кн. Мария-Луиза", като се консултира с експерти, и да намери друг вариант, който да отговаря на обществения интерес и на параметрите, приети в нормативните актове.
"Категорично сме за преустонавяване на изграждането на велоалеите и възстановяване на предишната инфраструктура. Тези велоалеи ще бъдат опасни както за шофьорите, така и за колоездачите. Да не говорим за пешеходците и чакащите по спирките на градския транспорт", каза още Дани Каназирева.
От "Съюз за Пловдив" обясниха, че от третата лента на булеварда се отнемат 1,85 м, а за успоредно паркиране са необходими още между 2 и 2,50 метра. На практика ще има много по-малко места за спиране, които и сега са недостатъчни. При паркирането колите неизбежно ще навлизат във втората лента, с което ще се създават предпоставки за пътно-транспортни произшествия. "За последните 10 дни вече имаше 4 конфликтни ситуации и един инцидент между автобус и лек автомобил", каза кандидатът за кмет на район "Централен" Веселин Козарев.
"На бул. "Княгиня Мария-Луиза" има многоетажни жилищни блокове и десетки търговски обекти и офиси. С погрешното решение за прокарване на велоалеите по булеварда се нарушават интересите на бизнеса и на гражданите, които имат нужда от спокоен трафик и места за паркиране", напомнят на кмета протестиращите. Те очакват кметът Иван Тотев да ги покани на среща и да изслуша техните аргументи.
Екипът на "Съюз за Пловдив" категорично застава зад исканията на пловдивчани, защото решението е абсурдно и ще създаде хаос в движението, коментира Каназирева.
"Проектът за 48 км велоалеи е правен "на коляно", без компетентното становище на експерти и вероятно с единствената цел да се усвоят 14-те млн. лева, предоставени на Пловдив от Европейския съюз като безвъзмездна помощ. Затова са допуснати безброй грешки - унищожават се тротоари, тревни площи, дървета, проличават нефункционалност и противоречия с интересите на пешеходци, на дребния и средния бизнес", подчертава Каназирева.
Според експертите, които консултират екипа на "Съюз за Пловдив", проектът за изграждане на велоалеите в Пловдив противоречи на Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии. Специалистите посочват, че с отнемането на едната лента останалите две нямат достатъчна ширина, която се изисква по наредбата, за да се осигури безопасно движение и избягване на задръстване.
"Надявам се този път кметът да обърне внимание на проблема, за който го сезират пловдивчани, а не да се крие", заяви още Дани Каназирева.
Още от „Политика“

Ученици разкриват тайните на египетските пирамиди
14:57, 07 фев 25 /
Електрохолд отвори първия си клиентски център в Пловдив
14:55, 20 апр 24 /
Незабравимо и бляскaво парти беляза една година glo™ в България
14:58, 13 ное 23 /
Интегрираният проект за водите на град Пловдив продължава своята реализация
09:05, 30 мар 23 /Последни новини

Смарт начин да останеш във форма – смартчасовници Huawei с 0% лихва от А1
18:14, 07 авг 25 / А1
А1 е най-голямата технологична компания в страната
16:55, 06 авг 25 / А1
Aтрактивни летни предложения от А1 през август – 5G смартфони с 0% лихва на лизинг
16:53, 05 авг 25 / А1
Добави коментар