"Училище за отговорни инфлуенсъри": първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание

17:03, 24 апр 25 / А1 25 127 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
  • А1, БАСС, SafeNet и НБУ поставят началото на „Училище за отговорни инфлуенсъри“.
  • Инициативата цели да насърчи култура на по-осъзната, етична и безопасна ​ онлайн комуникация.
  • Програмата е достъпна не само за инфлуенсъри, но и за родители, учители и всички заинтересовани страни, които искат да бъдат част от промяната.

На 24 април, по време на специално събитие, А1 и Центърът за безопасен интернет, заедно с Българската асоциация на създателите на съдържание и Нов български университет, дадоха началото на „Училище за отговорни инфлуенсъри“ – първата по рода си образователна платформа в България, която обучава и сертифицира създатели на съдържание. Програмата възниква като отговор на ясно изявената обществена нужда за по-безопасно и етично дигитално бъдеще, в което инфлуенсър културата отразява реални ценности и носи отговорност към най-уязвимата аудитория – децата и младите хора.

От ляво надясно: доц. д-р Кристиян Постаджиян, заместник-ректор по учебната дейност в Нов български университет, Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации” в А1 България, Антоанета Василева, координатор на Център за безопасен интернет, Радостина Христова, председател и част от учредителите на Българска асоциация на създателите на съдържание и Сибина Григорова, управляващ редактор на Булевард България, представят „Училище за отговорни инфлуенсъри“.

В контекста на все по-силното влияние, което инфлуенсърите оказват върху младежите – често дори по-осезаемо от ролята на родители и учители – „Училище за отговорни инфлуенсъри“ цели да изгради култура на създаване и потребление на съдържание. Обучителната програма се състои от шест модула, разработени от водещи български експерти в областта на психологията, комуникацията, медийната грамотност и дигиталната безопасност. Темите обхващат ключови аспекти като онлайн тормоз, дигитално благополучие, влиянието на медиите върху подрастващите и механизмите за отговорно поведение в мрежата. След лекторите са утвърдени професионалисти като доц. д-р Кристиян Постаджиян и Константин Вълков от НБУ, Антоанета Василева от Центъра за безопасен интернет и други. Участниците, които бъдат одобрени след експертна оценка на дигиталното им съдържание от екипа на SafeNet и БАСС и преминат успешно програмата, получават диплома за „отговорен инфлуенсър“.

Всички останали, които проявяват интерес към обучителната програма, но не са активни създатели на съдържание – родители, учители или други заинтересовани страни – ще могат свободно да достъпят образователните материали, без да преминават предварителна оценка на онлайн присъствието си.

Стартът на инициативата идва на фона на показателни данни – проучване, проведено от Държавната агенция за закрила на детето съвместно с Регионално управление на образованието – Пловдив и Българска академия за сигурност между близо 1000 ученици от 6, 7 и 8 клас в гр. Пловдив, показва, че над 61% от децата използват Tik Tok, Instagram и Snapchat повече от 5 пъти на ден. Освен времето в тях, 70,8% от учениците са в онлайн пространството от един до три часа всеки ден, а 31% отделят от деня си от 2 до 4 часа, за да са в мрежата. Тези факти подчертават необходимостта от устойчива промяна и ангажираност към по-образована, защитена и осъзната дигитална среда в свят, в който всеки има глас, но не всеки осъзнава силата му.

„Училище за отговорни инфлуенсъри“: първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание.

Официалното събитие по повод представянето на „Училище за отговорни инфлуенсъри“ събра журналисти, експерти, създатели на съдържание, представители на институции и всички партньорски организации. Сибина Григорова, управляващ редактор на Булевард България, беше водещ, а Александра Богданска, член на управителния съвет на БАСС, модерира дискусионен панел с ученици, които в откровен разговор споделиха какво означава за тях да бъдеш „отговорен инфлуенсър“, какви послания ги достигат в социалните мрежи и кои личности следват.

Александра Богданска, член на управителния съвет на Българска асоциация на създателите на съдържание, модерира дискусионен панел с деца по време на събитието за откриването на „Училище за отговорни инфлуенсъри“.

Събитието постави началото на дългосрочна програма от активности, насочени към насърчаване на етично дигитално поведение и ангажираност на създателите на съдържание към младата аудитория в България. Организатори на Училището са А1, Център за безопасен интернет, Българска асоциация на създателите на съдържание и Нов български университет в партньорство с Национална мрежа за децата, IAB България, БАПРА и БДВО. Популяризирането на платформата се осъществява с медийната подкрепа на Булевард България, Дневник и Капитал.

„Училище за отговорни инфлуенсъри“ предстои да отвори своите дигитални врати. Още от днес можете да се регистрирате на официалния сайт на кампанията – https://safefluencers.bg/, където скоро ще бъдат достъпни и първите образователни модули.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама