Повече от половин милион българи ще пътуват по празниците. Експертите дават полезни съвети и в случай че нещо се обърка и възникне проблем с резервацията.
Докато сте на място, опитайте да решите казуса в градивен диалог на рецепцията, а при необходимост поискайте среща с управителя или негов заместник и заедно разгледайте възможностите за компенсация към момента. Както и да се развият преговорите, дори да постигнете спогодба, подпишете протокол за възникналата ситуация и нейното развитие, съветват от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
При липса на решение подайте писмена жалба към търговеца още на същия ден или в следващите няколко дни и приложете копия на всички документи, свързани с резервацията, потвърждаването и, плащанията и протокола за установените несъответствия (ако търговецът се е съгласил да оформите такъв). Имайте предвид, че съгласно Закона за защита на потребителите при несъответствие на предоставената ви услуга с оферираното и предварително договорено, трябва да подадете жалба към търговеца не по-късно от 14 дни от установяване на разминаването. Ако търговецът отхвърли оплакването ви, сезирайте институциите. При необходимост от напътване и оформяне на жалбата може да разчитате на безвъзмездната помощ на специалистите от „Ние, потребителите“.
Три важни стъпки преди самото пътуване
Ако сте от хората, които имате резервация за настаняване за празниците, вероятно и остават броени часове, докато поемете на път. Онлайн платформата „Ние, потребителите“ напомня три важни стъпки, които да предприемете преди да тръгнете.
Обадете се на рецепцията, за да потвърдите пристигането си и да се уверите, че ви очакват. Попитайте налични ли са всички предплатени от вас допълни услуги, в т.ч. паркинг, ако сте с кола и офертата включва осигуряване на място за паркиране. Не забравяйте да вземете със себе си всички документи за резервацията и запазените услуги и документите за заплащането им или си осигурете лесен достъп до дигиталните им варианти.
Пет проверки при резервации в последния момент
В случай че все още се оглеждате за оферти за резервации в последния момент, направете пет важни проверки. Информирайте се кой е търговецът, какви услуги са включени в пакета на офертата. Вижте има ли други предложения и сравнете с тях по цена и услуги! Непременно проверете в регистрите на Министерството на туризма съществува ли това място за настаняване, можете ли да се свържете с негов представител и звучи ли ви надеждно.
Най-голям е рискът от „амбулантни търговци“ на оферти. Категорично не разчитайте на тях -както в последния момент, така и по всяко друго време на годината! Независимо от цената и от това дали всички други места са изчерпани и се надпреварвате с времето да грабнете поне този „шанс“.
От „Ние, потребителите“ съветват още да предпочитаме места за настаняване с действителна възможност за безплатно анулиране и да изискваме и пазим платежните документи.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар