Без „намаление в намалението“ за „Черен петък“ и Коледа и Нова година

12:00, 02 ное 22 25 1980 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

През тази година в кампаниите за Черния петък, Коледа и Нова година търговците няма да могат да прилагат стария трик „намаление в намалението“.

Познатият през годините некоректен подход да се сумират процентите на отстъпките от току-що приключилото намаление и новообявеното, за да изглежда по-примамлив за клиентите крайният процент, отива в историята с въведените промени в Закона за защита на потребителите.

Запазва се изискването старата цена да е прилагана поне 30 дни преди съобщението за
намаление – както при първото, така и при всяко последващо. Новото е, че за „стара“ вече се
счита тази цена, която е била валидна преди първото намаление, не последната прилагана.

Така не се налага всеки отделен случай на механично събиране на процентите отстъпки при последователни кампании да се разглежда индивидуално с цел доказване на нелоялна практика.

Сравнявайте цените, не процентите на Черния петък

„Обикновено ни привлича по-ниската цена или съобщението, че има намаление. Клопката е именно в това, че ние гледаме процента – колкото е по-голям, толкова по-склонни сме да откликнем на офертата и да купим. Важното е като потребители да сравняваме не размера на отстъпката, а самата цена на стоката спрямо тази при други търговци“. Това заяви в студиото по телевизия Euronews Bulgaria Габриела Руменова, която в продължение на 15 години беше PR на Комисията за защита на потребителите, а сега е един от основателите на страницата в социалната мрежа „Ние, потребителите“, създадена за безвъзмездна взаимопомощ от граждани за гражданите.

Именно около Черния петък и Коледно-новогодишните празници най-големите уловки са в Интернет, където специално за кампаниите бързо се създават е-магазини, които не са съществували във времето. „Можем лесно да ги разпознаем по това, че не откриваме данни за търговеца, за правото на рекламация до две години и връщане в 14-дневен срок на закупените стоки. Изглеждат като бързо събрани – с малко и зле структурирана информация, често езикът не е съвсем български“, предупреди

Руменова и посъветва да се доверяваме на сайтове с реални препоръки. При онлайн пазаруването е важно да се сравняват не само цените, но и параметрите на
стоките. „При черната и бялата техника, например външният вид може да е един и същи, но характеристиките да са съвсем различни и да се подведем“, обърна внимание експертът.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама