Зам.-министър: Пощите бяха хакнати заради куриерска фирма

14:12, 22 авг 22 / Политика 25 3191 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Хакерската атака, която през април т.г. срина системите на „Български пощи“ е направена в полза на частна куриерска фирма. Това заяви пред Нова телевизия зам.-министърът на транспорта в служебния кабинет Красимир Папукчийски. 

„До мен стига информация, че това е целево, за да може да вървят пощите в негативна посока на развитие“, посочи той, но не назова частната компания, нито изнесе факти, които да подкрепят тезата.

По негови думи, за да не се повтори подобна интервенция, е инсталиран нов софтуер. „Но все още следствието от тази атака не е отстранено - дори и последния месец пенсиите пак бяха раздадени със закъснение от един ден“, посочи Папукчийски.

Дни след хакерската атака срещу „Български пощи“ принципалът им бившият вицепремиер по ефективното управление Калина Константинова отрече спекулациите, че вирусът е пуснат в полза на куриерската фирма „Еконт“, чийто собственик Николай Събев беше министър на транспорта в кабинета на Кирил Петков. Софтуерните експерти, които отговарят за сигурността на държавните мрежи, коментираха, че кибератаката идва от чужбина. Бившият министърът на електронното управление Божидар Божанов също подкрепи тази теза, като посочи, че използваният вирус не се активира, когато засече, че операционната система работи в Русия, припомня „Сега“.

Една година след доставянето на нови локомотиви, 7 са извън строя

Половината от новите локомотиви, доставени през 2021 година след провеждане на процедури след 15 години липса на доставка на нов подвижен състав, са извън строя. „7 локомотиви са извън строя, половината вече са извън строя поради неправилното управление на договорите за поддръжка на тяговия и нетяговия подвижен състав, тоест локомотивите и вагоните“, уточни зам.-министърът Красимир Папукчийск.

По негови данни от началото на годината са отменени 5700 пътнически и бързи влакове, което означава, че 10 дни в държавата не е имало никакво влаково движение. В сравнение с австрийските железници изоставането ни е не по-малко от 20 години, каза Папукчийски. „Среднодневното закъснение на всички влакове, въпреки намаления обем на влаковете – те се движат 10% по-малко от заявеното – е над 1800 минути или в месечен размер говорим за 50 хиляди минути закъснение на всички влакове“, подчерта той.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама