Столичният общински съвет прие нова тарифна политика в градския транспорт в София. За това съобщи общинският съветник Борис Бонев във Facebook.
1,60 лв. ще струва карта „30+“, с която пътниците ще могат да се прекачват в неограничен брой превозни средства в рамките на 30 минути и ще могат да продължат пътуването си, без ограничаване на времето в последното превозно средство.
С карта „60+“ на стойност 2,20 лв. ще може да се сменят превозни средства в рамките на един час, като пътуването с последното може да продължи без нарушение, ако качването е извършено преди изтичането на 60 минути от началото на пътуването.
Променят цената на билетчето в София
С бял - безплатен билет ще се пътува, когато въздухът е замърсен.
„Улесняваме всички до 26 години с годишна карта за 250 лв., без никакви допълнителни условия. Така подкрепяме младите в началото на техния професионален и житейски път“, посочи Бонев.
Годишната карта запазва цената си от 365 лв., но вече включва нощния транспорт и безплатно паркиране в буферните паркинги, а има и възможност за плащането ѝ на три вноски.
„Създаваме и годишни карти за ученици и студенти на цената от 200 лв., с което те получават 2 месеца безплатно пътуване“, обясни Бонев.
„Подобренията са резултат на дългогодишната ни работа за подобряване на столичния градски транспорт. Щастливи и горди сме, че днес можем да се похвалим с истински напредък за София. Нека преосмислим пътуванията си и дадем шанс на градския транспорт. А ние ви уверяваме, че няма да спрем да се борим за още подобрения“, пише още той.
Новата тарифна политика за пътуване с обществен транспорт ще влезе в сила от 1 септември тази година - за всички дългосрочни превозни документи, и от 1 януари 2023 година - за всички краткосрочни превозни документи.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
В Унгария например над 65 години се пътува безплатно, и в градския, и в между селския транспорт, та дори и чужденците от ЕС