Част от администрацията вече е с удължено работно време и без обедна почивка

14:08, 07 юли 22 25 1702 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Над 90 администрации вече работят с граждани с удължено работно време от 8.00 до 18.30 часа и без обедна почивка. Сред тях са централни, териториални и местни администрации, Министерството на правосъдието, Българската агенция за безопасност на храните, Столична община и още четири общини и 17 областни дирекции „Земеделие“, съобщиха от правителствената информационна служба. 

Промяната идва след инициативата на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова с цел улесняване на гражданите и бизнеса да заявяват и получават услуги и информация в удобно за тях време в Центровете за административно обслужване. 

„Едно от най-неприемливите неща за хората, свързано с държавната администрация, бе, че работното време на гишетата съвпада с тяхното и за да свършиш определена работа, се налага да си вземеш половин ден отпуск. Затова решихме, че удължаването на работния ден на обслужващите офиси, както и гарантирането на непрекъсваем работен режим, ще даде възможност на гражданите да използват своята обедна почивка, за да си свършат работата, или да дойдат преди или след края на работния си ден. Това е една от първите стъпки в правилната посока, която предприехме - администрацията да обслужва хората, а не, както беше досега – хората да обслужват администрацията“, съобщи вицепремиерът Константинова.

Електронният подпис отпада за услугите на администрацията

Обедната почивка на служителите е регламентирана и гарантирана, но е въведен гъвкав режим на работа за осигуряване на непрекъсваемост на работния процес. Предоставяне на административни услуги на гражданите при непрекъснат режим на работа вече са въвели над 500 централни, териториални и общински администрации, сред тях са всички министерства и повечето прилежащи към тях агенции, Комисията за защита на потребителите, РЗИ и НАП.

Паралелно в администрациите, предоставящи най-голям брой административни услуги, е засилен процесът на тяхната електронизация. При открити нарушения в Центровете за административно обслужване, вицепремиерът Калина Константинова апелира гражданите да сигнализират на електронния  адрес на Главния инспекторат на Министерския съвет [email protected].

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама