Трудно ли се интегрира доставка към онлайн магазин?

18:40, 14 юни 22 25 1659 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Съвременният потребител държи на бързината и качеството при доставката на стоките, поръчани онлайн. От своя страна, фирмите за електронна търговия е важно да подготвят своите е-магазини за нарастващото търсене към предлаганите продукти и услуги онлайн. Това е основополагащ фактор за успешното им развитие в областта.

Възможностите за автоматизация с доставчик идват в отговор на нарастващата сложност в транспортна логистика. Насърчаването на пълната логистична автоматизация е основна тенденция в глобален аспект.


Снимка: pexels.com

Това е причината множество търговци да насочват търсенето си към онлайн магазин с куриер интеграция. Те са наясно с положителните ефекти, които има ефективната обработка на поръчки, постъпили в интернет магазина. Склонни са да инвестират в логистиката значителен ресурс, с оглед на това да останат конкурентни на пазара.

Трудно ли се интегрира доставка към съвременните онлайн магазини?

Интегрирането на куриерска услуга в е-магазина представлява двустранен процес. От една страна е търговецът, който следва да изгради онлайн магазин върху платформа за електронна търговия, която позволява експресната и лесна интеграция с куриер. От другата страна са куриерските фирми, чийто сифтуер следва да е достатъчно гъвкав, за да работи синхронно с външна платформата.

С развитието на дигитализацията днес имаме налице и двете, а това е сигурна предпоставка за успех. Платформите за електронна търговия претърпяха значителни промени в последните няколко години. Те се утвърдиха като предпочитан инструмент за стартиране на търговия в дигиталната ера, от която обществото е неизменна част.

Процесите в логистичните компании са не по-различни. Куриерски фирми със значителен пазарен дял на местна почва инвестират в разработката и усъвършенстването на своите интеграционни модули. Работят усилено в посока осигуряване на отлична синхронизация между екомерс платформи и собствени софтуери. Основната цел - предоставяне на максимално удобство и за търговците, и за клиентите, и за тях самите при обработката на пратки.

Казано накратко: днес стартирането и развитието на онлайн магазин с куриер е повече от достъпна опция. Това неминуемо резултира и върху удовлетвореността на клиентите, за които най-важно е да получават своите пратки в кратки срокове, в удобно за тях време и място и на достъпна цена.

Куриерската интеграция и нейните предимства

Търсенето на ефективност по отношение на осъществяваните оперативни процеси е движещата сила за търговците, които се доверяват на екомерс платформи с куриерски интеграци. Наред с всички други инструменти, като например автоматизирането в маркетинга, ERP управлението, складови софтуери и други, куриерските интеграции са не по-малко важни за бизнеса. Техните предимства са ключови за неговия успех. Ето и някои от тях:

Оптимален процес по доставка

Цялостният процес по обслужване на поръчка, получена в един онлайн магазин, включва:

- подготовка на стоката в склада (опаковане, създаване на товарителница и други);
- предаване на куриер за доставка (планиране на дата, час за доставка и т.н.);
- изписване на стоката от склада на магазина;
- актуализация на наличностите в сайта.

Всеки би могъл да си представи колко трудо- и времеемък може да бъде този процес, ако се изпълнява от един или няколко човека. Куриерската интеграция позволява част от дейностите да бъдат напълно автоматизирани. Ето как би изглеждал процеса по организиране на доставката при онлайн магазин с куриер интеграция:

При получаване на пратка стоката се опакова, автоматично се генерира товарителница (проследяващ номер), видима в админ панела на търговеца и този на куриера. Последният вече е уведомен за наличие на пратка, която следва да бъде взета за разнос. В същото време клиентът бива уведомен за датата и часа на очакваната доставка.

Цялостното обслужване и администриране на пратката е опростено и много по-ефективно. Софтуерът осигурява отлична проследимост и за трите страни, участващи в процеса - търговец, куриер и клиент.

По-малък шанс за допускане на грешки

При цялостна автоматизация на логистичния процес шансът за допускане на грешки е малко вероятен. Причината е минимизираното влияние на човешкия фактор. Грешка може да бъде допусната от страна на клиента при изписване на подаваните идентификационни данни като телефон и адрес например. Въпреки това, съвременните системи са гъвкави и дават възможност за корекция на вече подадените данни в момента на установяването им.

Използването на интеграция с куриер гарантира по-голяма точност на данните и актуализацията им при нужда. Това допринася и за генерирането на по-малко логистични разходи, респективно загуби за търговците, а от друга страна се постига по-високо ниво на удовлетвореност сред клиентите.

Повече пратки, по-кратко време, по-ниска цена

Намаленото време за обработка на една пратка пряко рефлектира върху продажбите на магазина. При автоматизиран процес по управление на доставките единицата време за обработката на пратка намалява. Това означава обслужване на повече пратки за същото време.

Този процес спестява и немалко куриерски разходи. За да се създаде товарителница и да се интегрира в софтуерите на търговеца и на куриера, се налага ангажирането на по-голям човешки ресурс за изпълнението на тези дейности. При автоматизацията подобен административен разход бива спестен. Още повече, че куриерските тарифи са различни за пратки, които са подготвени предварително (чрез онлайн интеграционен модул), и такива, подготвени по конвенционалната процедура.

*Платена публикация.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама