Само 50 евро обезщетение за блокираните българи във Франкфурт

12:23, 10 яну 22 25 1617 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Wizz Air ще обезщети българите, прекарали часове на летище „Франкфурт-Хан. Пътниците ще получат ваучер от 50 евро, става ясно от прессъобщение от името на авиокомпанията. 

Полетът от Франкурт за София закъсня с цяло денонощие, тъй като летищните власти все го отлагаха заради лошо време. Вместо да бъдат настанени в хотел, пасажерите, сред които 120 българи с 12 малки деца, нощуваха в самолета. Те се заканиха да си търсят правата и да заведат колективни искове за обезщетяване.

Блокираните българи във Франкфурт се върнаха у нас

От Wizz Air отначало запазиха мълчание, но сега правят следния коментар пред медиите: „Тъй като става дума за форсмажорни обстоятелства, по закон авиокомпанията не дължи обезщетение на пътниците. Въпреки това Wizz Air взе решение да предостави на всеки от пасажерите, които отлетяха към България с пренасрочения полет, ваучер за 50 евро. Сумата вече е заредена в техните WIZZ акаунти“. Превозвачът поднася извинения на клиентите си за причиненото неудобство.

Не на такова мнение е обаче директорът на Дирекция „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите Игнат Арсенов. Според него няма значение дали компанията е нискотарифна, условието е превозвачът да е европейски, няма значение каква е причината за отмяната на полета, компенсацията им се дължи. Пътниците е важно да пазят всички документи - бордни карти, разходи, които са направени, повторни PCR тестове, хотел, такси, телефонни разговори, всичко с касови бележки.

По думите му всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално и няма пречка за въвеждане на съдебен иск към съда.

„Метеорологичните явления са честа причина за подобни случаи. Няма такова нещо да губиш всякакви права, ако слезеш от борда на самолета. Компанията е длъжна да осигури достатъчно напитки и храна за всички пътници за целия престой. При повече от 5 часа закъснение, пътникът има право да се откаже да пътува. Отговорността не е на летището, а на авиокомпанията“, отбеляза Игнат Арсенов, цитиран от БНТ. 

Росен Стойнов, който е потърпевш, разказа, че нищо не е предвещавало това, което ги е очаквало, валяло е само дъжд. „Имаше жена, която изпита панически страх. Казаха ѝ, че може да слезе от самолета, но ѝ казаха, че ще загуби всички права. Компанията предлага на всеки от нас да ни дадат 50 евро под формата на ваучер, ако в бъдеще искаме да летим, да го използваме, надявам се никой да не се е съгласил на това предложение, ние за 50 евро няма как да си заплатим отиване и връщане“, каза още Росен Стойнов.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама