Вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова ще забрани със заповед предвижданото от мобилните оператори увеличаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители.
Официално: И трите мобилни оператора вдигат таксите от Нова година
Комисията за защита на потребителите (КЗП) се произнесе, че намерението за повишаване на цената на услугите на мобилните оператори представлява нелоялна търговска практика. Тя е нелоялна защото мобилните оператори възнамеряват да вдигнат 2 пъти цената, защото искат да го направят за 2020 и за 2021 година накуп през януари-февруари, когато излезе индекстът на НСИ, да се отрази във фактурите за февруари, поясни Корнелия Нинова.
„От днес ще има акт на органа, с който я забраняваме. Искаме да ги предупредим, че ако го направят, ще приложим всички механизми и законови похвати, с които да не допуснем това. А те са няколко - налагане на глоба е най-малкото. Тя е в размер от 1000 до 30 000 лв. Второ, ще се обърнем към съда, за да поискаме, ако нашата заповед бъде обжалвана, да се приложи предварително изпълнение т.е. да не се пристъпва към увеличение на цената“, каза още Нинова, цитирана от БНТ.
КЗП започна спешна проверка на обявените намерения на мобилни оператори за повишаване цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители.
Председателят на комисията Димитър Маргаритов обясни пред БНТ, че към момента е обявено намерение за повишаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители, но нищо конкретно не се е случило.
„На базата на това намерение ние сме се самосезирали и извършваме проверка. В КЗП са получени становищата на мобилните оператори и днес на извънредно заседание ще бъде взето решение по тях“, посочи той. Засега е анонсирано намерение с едностранно волеизявление.
Акцент върху потребителите
В Министерството на икономиката и индустрията ще се постави акцент върху потребителската тема.
„Потребителите са потърпевшите от всяка криза в България. В същото време те не могат да се защитят сами, те са беззащитни срещу големите“, посочи Нинова. Затова ще се работи за законови промени за защита на потребителите от всякакъв натиск.
До ноември в КЗП са постъпили 21 000 жалби, това показва колко хора са засегнати от най-различни казуси. Жалбите са срещу ЕРП-та, топлофикации, ВиК сектор, некачествени стоки, заяви Нинова.
От своя страна председателят на КЗП Димитър Маргаритов заяви, че за гражданите се получава нещо, за което те са информирани в последния момент преди празниците. По думите на Маргаритов, операторите се опитват да стигнат до злоупотреба. „Изискахме становищата на операторите, анализирани са и диалог може да има, но трябва да се дава сметка за това, което е по закон”, добави Маргаритов.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Колко им трябват милийона милиярди да се нагушат операторите.Гжо Нинова в богатите страни глобяват ги за такива нарушения или за други със стотици милиярди.Давай пари трябват на държавата.Нека се отказват.