В края на май са закрити длъжностите на творческия екип на студентската телевизия „Алма Матер“ и сега тя е без репортер, редактор и оператор. Тези кадрови промени са мотивирани от ръководството на университета с това, че просто няма работа за хората на закритите длъжности.
В същото време тече конкурс за избор на фирма, която да оборудва студиото на студентската телевизия по проект на стойност 931 хиляди лева без ДДС. Парите идват от европейския бюджет, а целта на проекта е да спомогне за създаването на Национална образователна телевизия, съобщи „Свободна Европа“. По информация на медията в телевизията в момента работят само двама души. Единият е административният директор Цветелина Бенчева, а другият ръководителят на студийния комплекс Георги Русинов.
Припомняме, че Цветелина Бенчева се прочу с участието си в скандалния рекламен клип на студентската медия през 2018 година, чиято цел бе да привлече нови попълнения в екипа. Тогава актьорът Башар Рахал ръководеше телевизия „Алма Матер“. Във видеото, предизвикало остри критики за сексистко отношение, се виждаше как Бенчева предлага „кафенце и сметанка“ на директора на медията, докато той я оглежда. Призивът в рекламния клип не бе за хора, желаещи да развият журналистическите си качества и умения, а за такива, които искат да станат известни. Самата Цветелина Бенчева бе облечена по доста предизвикателен начин - с високи токчета и много къса кожена пола. А клипът накрая завършва с думите на Рахал: „Ето, Цвети вече стана известна“.
Кастингът в крайна сметка беше прекратен, а Башар Рахал се оттегли от поста директор. Неусетно и „Алма Матер“ излезе от полезрението на обществото.
„Не сме утвърждавали и образа на студентката, носеща кафе и сметанка на Шефа“
Наскоро режисьори, оператори, сценаристи и монтажисти, започнали журналистическата си кариера в телевизията, излязоха с остър и категоричен призив към ръководството на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Те настояват „да се предприемат незабавни действия за изчистване на имиджа“ на студентската медия „и за завръщане към корените ѝ - тя да принадлежи на университетската общност и на студентите и да представя техния автентичен мироглед и ценности“. Младите журналисти изразяват и неодобрението си към въпросния рекламен клип, сложил петно върху репутацията на медията. „Никога не сме утвърждавали образа на младия журналист, прохождащ и преуспяващ в Професията, като такъв, който непременно желае да бъде известен – както се опита да ни вмени една печално известна реклама. Никога не сме утвърждавали и образа на студентката, която иска да бъде известна, като носи кафе и сметанка на Шефа в подчертано сексуален контекст, а той с ювелирен поглед оглежда задните ѝ части“, пишат те в позицията си, разпространена до медиите.
Те са разочаровани и от назначението на Цветелина Бенчева като неин директор. „Със скръбен смях научаваме и че героинята от въпросната реклама, бидейки иначе административно лице, е заела творческата длъжност „Директор“ на Университетската телевизия“.
От есента „Алма Матер“ с нов директор и визия
Ректорът на висшето училище проф. Анастас Герджиков също коментира темата. Според него съкратените щатове не са били необходими, още повече в условията на пандемия, когато студентите са отсъствали от университета, но не е било и ефективно от финансова гледна точка „поддържането на тези длъжности“. Той подчерта, че „Алма Матер“ не е пълноценна телевизия, а учебно студио.
„През есента ще има конкурс за директор на телевизията, който ще трябва да предложи план и визия как от учебно студио, медията да стане пълноценна телевизия“, обяви проф. Герджиков пред „Дневник“.
Преди дни от „Frognews“ са успели да се свържат с Цветелина Бенчева по телефона, но тя не е пожелала да коментира въпроса. Георги Русинов също до момента никъде не е изказал мнение.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар