„Галъп“: Почти 58% от българите ще гласуват на 11 юли

15:43, 19 май 21 / Политика 25 4450 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

57,9% от българите със сигурност биха гласували в изборите на 11 юли. 16,7% казват, че вероятно ще гласуват, 8,3% – че вероятно няма да го направят. 13,7% със сигурност няма да отидат до урните. Има и малък дял, които не успяват да отговорят. Тепърва ще става ясно каква активност за изборите се очертава – при излизането на официалните избирателни списъци.

Данните са от редовното независимо изследване на „Галъп интернешънъл болкан“, „лице в лице“ с таблети, проведено между 7 и 14 май, сред 812 пълнолетни българи.

Ситуацията, като цяло, остава непредвидима. Затова, на този етап не е съвсем коректно да се конкретизира формула за брой потенциално влизащи в парламента формации. Текат и коалиционни преговори, посочват от агенцията.

Ако изборите бяха днес, картината изглежда така: ГЕРБ биха разчитали на 22,8% от гласовете, като тепърва ще се види дали и доколко влияе евентуална нова коалиция със СДС (с десети от процента). „Има такъв народ“ би разчитала на 20,1%, БСП – на 16,1%, „Демократична България“ – 11,6%, ДПС – 11,2% и „Изправи се! Мутри, вън!“ – 5,6%, ВМРО – 3,1%, партията на Васил Божков с 2,8%, „Възраждане“ – с 2,6%, „Воля“ – 1,4%.

Общо, 2,7% са за други партии, които имат под процент заявена електорална подкрепа – сред тях с отличими стойности са „Атака“, НФСБ, „Републиканци за България“, АБВ, формацията на Минчо Христов, КОД и др.

Водещите преговори формации като ВМРО, „Воля“, НФСБ, „Атака“ и т.н., явно имат възможност за сумарен резултат от близо 5% – макар автоматичното сумиране да не е винаги най-удачен подход в политическите изследвания, казват още от „Галъп“.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама