Две скорошни събития - пандемията от коронавирус и Брекзит - засегнаха множество индустрии. Транспортът и логистиката понесоха тежък удар. Мартин Воханка, изпълнителен директор на Eurowag, разрастващият се бързо доставчик на интегрирана мобилност в Европа, коментира основните промени и тенденции, които могат да се очакват през следващите години.
Дигитализация и екологосъобразна мобилност в светлината на прожекторите
Мерките, свързани с пандемията, и Брекзит несъмнено доведоха до увеличаване на сложността на транспорта на дълги разстояния. От друга страна, доставките "последна миля" получиха огромен импулс, който ще продължи отвъд настоящата криза.
"През първите няколко седмици през януари тази година станахме свидетели на забележим спад на транзакциите, извършени от камиони, преминаващи през канала. Ситуацията се стабилизира малко след това, но остава административна тежест, включително процедури за митническо освобождаване и възстановяване на данъци на хартиен носител", директорът на Eurowag Мартин Воханка описва настоящата ситуация в транспортната индустрия.
Пандемията потвърди също така, че основните тенденции в логистиката през следващите години ще се съсредоточат върху дигитализацията и екологосъобразната мобилност. Кипящата електронна търговия създава натиск за по-бърза и по-рентабилна доставка. А публичното търсене на устойчиви решения не е намаляло, напротив.
Снимка: Eurowag
Бъдещето се крие в алтернативните горива и електронната мобилност
Европа все повече се въздържа от изкопаеми горива и вместо това проучва алтернативни енергийни източници. Това е силно свързано с Европейския зелен търговски механизъм, в който ЕС си поставя за цел да стане първият в света неутрален по отношение на климата континент до 2050 г. Стратегията предвижда намаляване на емисиите от транспорта с 90 %; това следва да се осъществи до голяма степен чрез преминаване към алтернативни горива.
При превози на дълги разстояния втечненият природен газ (LNG) и в дългосрочен план водородът изглеждат най-обещаващата и жизнеспособна алтернатива на дизеловото гориво. За градската логистика със сигурност решението са акумулаторни електрически превозни средства.
"Процентът на превозните средства, захранвани от алтернативни задвижващи системи в нашите автопаркове, остава скромен в сравнение с традиционните двигатели, но смятаме, че делът ще се промени значително през следващите 2-3 години", казва Воханка. Eurowag планира да се съсредоточи на първа инстанция върху втечнения природен газ, поради бързо разрастващата се европейска мрежа, достатъчно предложение от страна на товарните автомобили. В момента в Европа има 387 бензиностанции с втечнен природен газ. Eurowag желае да разкрие до края на годината 430 горивни станции за алтернативно гориво със сгъстен природен газ и втечнен природен газ. Също така, неотдавнашните стратегически инвестиции на Eurowag в базираното в Ротердам решение "Последни мили", най-голямата независима платформа за електронна мобилност в Европа, потвърждават страстта и силната ангажираност към пазара на електрически превозни средства.
"Нашите клиенти на товарни автомобили значително промениха отношението си към алтернативните горива, като например втечнения природен газ, и през последните няколко години са станали все по-отворени за тях. Това се подкрепя от мерките за изключване на таксите за пътуване по магистралите в Германия. Екологосъобразната мобилност отдавна се обсъжда в Скандинавия и Западна Европа. Свидетели сме на появата на тази тенденция в останалата част на Европа в момента, заедно с изравняването на общата цена на собствеността върху традиционните и алтернативните превозни средства за шофиране", обяснява Мартин Воханка.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар