Вестниците „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“, „Меридиан мач“ и „Борба“, които доскоро бяха контролирани от депутата от ДПС Делян Пеевски, ще продължат да излизат на хартия, но ще претърпят и „дигитална трансформация“. Това казва в интервю за вестник „Капитал“ Николай Андреев, изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп".
В началото на годината компанията стана собственост на „Юнайтед груп“ след като преди беше притежавана от братята Кирил и Георги Домусчиеви. „Юнайтед груп“, което е собственик на БТК и „Виваком“, придоби едноличен контрол и върху контролираните от „Нова броудкастинг груп“ компании - „Нет инфо“, „Дарик нюз“, „Ви бокс“, „Елит медиа България“, „Радио Веселина“, „Радио Експрес“, „Витоша ФМ“, „Агенция Витоша“ и „Агенция Атлантик“. Веднага след продажбата на Нова беше обявено, че има предварително споразумение за придобиването и на вестниците от групата на „Телеграф“. Тседмица стана известно, че „Нет инфо“ ще придобие 100% от дяловете на „Вестник Телеграф" и останалите издания, припомня „Дневник“.
„Опитваме се да осигурим на рекламодателите различни аудитории. Вестниците имат аудитория в България, която по-трудно се достига от другите видове медии в портфолиото ни. Ще надградим и развием вестниците и така ще осигурим 360-градусово преживяване на рекламодателите ни. Винаги съм казвал, че никой не се интересува от това, което пише във вчерашния вестник, важно е какво пише във вестника утре. С дигиталното и технологично ноу-хау на „Нет инфо“ ше можем бързо да стартираме дигиталната трансформация на вестниците, което е бъдещето на този тип медиа“, обясни Андреев.
По думите му все още няма яснота кой ще ръководи вестниците, като в момента се обсъждат различни кандидатури. Според съобщеното „до получаване на всички регулаторни одобрения извън страната, „Вестник Телеграф“ ЕООД ще продължи да се управлява самостоятелно с временен управител Пламен Вълков".
КЗК одобри продажбата на Нова телевизия
„Нова броудкастинг груп“ придоби през есента „Канал 3“, като от началото на 2021 година той беше ребрандиран и стана „Nova news“, като идеята е бъде чисто информационен канал, а Нова по-скоро с фокус развлекателни предавания.
„В България почти липсват специализирани новинарски канали. Целта ни е да влезем в тази територия, защото вярваме, че имаме уменията и знанията да развиваме висококачествена новинарска телевизия. С присъединяването ни към United Group, които са в партньорска програма със CNN, ще имаме още повече възможности да развием новинарския канал", посочва още Андреев.
Попитан дали това разпределение на каналите не намалява достъпа до публицистично съдържание на по-голямата аудитория на Нова, отговаря: „Нова тв не е само развлекателен, а политематичен канал и ще остане такъв в бъдеще. Освен развлекателни предавания, сериали и филми ще продължи да има своите новинарски емисии и публицистични предавания. Новинарският канал надгражда това, което може да предложи Нова и осигурява 24-часово информационно покритие. Целта е новинарският канал да дава различна аудитория на портфолиото ни от канали, а не да вземе от аудиторията на Нова".
Добави коментар